Vad är kärlek?

Frågan kom som en blixt från klar himmel i tisdags, Vad är kärlek mamma? Ja, det är då man 
funderar på hur djupt man ska gå, hur man ska väva in olika kärlekar.
Då fortsätter han, I en film säger de att kärlek är att sätta en annans behov före sina egna, vad
menar de då? Du har ju sagt att man ska älska sig själv.
Där fick han mig, våra pratstunder är inte alltid de lättaste, men så lärorika. Han, utan bagage
i kärlekens värld, jag, en rejäl ryggsäck med både det ena och andra i packningen.
 
 
Då får man leta långt inom sig, känna efter och fundera en stund. Kärlek är det vackraste som finns,
svarar jag och visst har de rätt i filmen, men man får för den skulle inte glömma sig själv, absolut 
inte. För om man inte har kärleken inom sig själv kan man inte dela den med någon annan. 
Sedan finns det många olika kärlekar. Vi pratar en stund och vi är rätt överens om att den som
inte vet vad kärlek är, är fattig. Om man inte känner kärlek till någon människa kan man känna
det för ett djur säger han till slut. Lille krigaren, så klok.
 
 
Vi tog en promenad i onsdags morse. Han var hemma då de andra i klassen var iväg och åkte 
skridskor. 
 
 
Det småregnade och krigaren var trött. Varför kom vi på vid lunch. Jag och han käkade lite och han
ville vila efteråt. Han hade ont när han rörde huvudet sa han. Visste inte om det var tisdagens 
händelse eller nåt annat. Han fick ta tempen och jaha, 38.5. Lite senare på eftermiddagen började
han hosta som bara den. Så har det varit sedan dess. 
 
 
Jag har dragit detta sega på kvällarna och svarat SI på en ny kommunicering jag fick igår. Anmälan
är gjord över vad de sysslade med i tisdags. Läraren ringde i onsdags och ville förklara sin situation.
Och ena delen av mig förstår henne, medans den andra hävdar att man har alltid ett val.
 
 
Krigaren med en Cornetto i min storlek ;) Perfekt till kaffet, alldeles för fjompigt liten enligt honom.
 
Jag ringde till habiliteringen idag då kommunen fullkomligt skrev ned arbetsterapeuten i sitt 
yttrande. Kändes som en schysst grej att informera henne om det. Vi pratade lite om arbetsstolen
vi var inne och provade för två veckor sedan. En helt ny stol, en ny leverantör som var upphandlad,
helsvart och krigaren testade den. Plötsligt skriker han till och börjar gråta. Manöverpanelen var 
strömförande..... Hans finger blev helt rött, arbetsterapeuten helt knäckt. Nu var det ju tur i oturen
att det var just krigaren som testade. Tänk om det varit ett barn med dålig känsel i händerna, vågar
inte ens tänka på hur det kunde gått.
 
 
Solen lyser idag! Tyvärr så har krigaren haft hög feber hela dagen, han toppade det med 40,7
för ett par timmar sedan. Det enda vi har ägnat oss åt är att titta på film, mysa  och vila.
Zacco har fått mysa ute på altanen och njuta av det härliga vädret.
 
 
Jag köpte ett stort fång tulpaner till mig igår, jag tyckte att jag var värd det.
 
 
När gubben kom hem tog jag och Zacco en lååång promenad. Det var bitigt i vinden men helt 
underbart att komma ut.
 
 
Tibasten jag "lånade" förra året blommar nu. Jag "lånade" den från en gammal ödetomt som ligger 
mitt inne i skogen. Ingen har bott där på minst 80 år. Då tyckte jag att det var fint att en liten buske
fick komma hit till oss.
 
 
Himlen var magisk, men det kändes som om det var snö på väg i luften.
 
 
Det blir tidig läggdags här ikväll. Tröttheten har slagit sina klor i mig och krigaren vill att någon
ligger jämte honom, han är så orolig.
 
 
Önskar er en fortsatt fin helg!!

Till sist: Life will knock you on your butt, that´s a fact. Getting back up and carrying on, that´s a choice.
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Hannis

Krigaren..vad denna lilla man får vara med om.
Alltså strömförande! Jag suckar högt här.

Men vilket samtal om kärlek.
Han snappar upp det viktiga, i det som sägs.
Och ifrågasätter. Det är en fin egenskap.

Jag har haft en fantastisk dag med mormor.
Mormor kan läka alla tvivel i livet.
Med enkelheten och en resa bland garner och historia.
Känns bra igen, i själen.

Och du fina människa, en mjuk helg till dig!
Kram Hannis

skriven
#2: Inger lang

Lika intressant att läsa och vackra bilder som vanligt ...men tråkigt med Krigaren att han både fick ström och feber ....ses vi i Göteborg ..hoppas det för hade varit jättetrevligt att få träffa er ....Många kramar Inger <3

Svar: Ja vi ses en sväng på lördagen iaf, kanske att vi stannar till söndag, jag vet inte. Det är en lite intensiv period de har valt i år ;) Vi har en student på fredagen, krigarens kusin. Det ska bli så mysigt att träffas igen <3 <3 Kramar Pia <3
Bjaeren

skriven
#3: Floweroffame

Så mycket fina tankar krigaren har om kärlek. Stackarn som fått feber. Krya på honom. Glass är inte helt fel när man är sjuk. Ha en fin dag imorgon. Kram Pernilla

skriven

Kommentera inlägget här :