Så sakta.

Dagarna rullar på, om än sakta. Det är rätt drygt att bara sitta och göra saker. Har man då
en klump gips att släpa på så är det inte så lätt att åka runt på golvet och leka, utan det får 
bli soffor, stolar osv. Det är en del som inte funkar att göra då, även om vi har gjort köksbordet
till ett lek/arbetsbord ett tag.
 
 
Fast, visst går det att leka, i rullstolen :) Full gas på altanen med Zacco och ja, det är modigt 
att fota honom istället för att titta åt ett annat håll när han tvärnitar och tar kurvorna på två
hjul tillsammans med pälsbollen. Lite får man bromsa honom, för jag är helt säker på att det
inte hade gått omärkt förbi om ekipaget välter.... det gör fortfarande rätt ont när han står upp
och har benet nedåt och enligt sjukskrivningslappen så ska han ju ta det lugnt och inte få smällar
på gipset....så ibland är det på sin plats att dra i nödbromsen.
 
 
Det är inte så mycket som blir gjort här hemma för min del, bara det rent nödvändigaste. Imorgon
får det nog bli en liten städning iaf. Till helgen hoppas jag kunna sitta en stund med papperen till
det jag håller på att dra igång, lite dålig tajming, men så är det.
 
 
Hösten visar sig från sin bästa sida nu. Krigaren vill inte ut och gå, det är ju bara såååå tråkigt.
Han är hellre en stund på altanen och ja, vi kör så sålänge. Nästa vecka tänkte jag att vi skulle
fly hemmets väggar och kanske åka till stan och ta en fika om han orkar.
 
 
Själv smiter jag iväg när gubben kommer hem vid femtiden. Då får jag min egen stund för att ladda
batterierna så man kan peppa krigaren dagen efter igen.
 
 
Igår åkte jag ned till Galtabäcks hamn och följde solens nedgång.
 
 
Det var underbart att sitta där på klippan och bara vara, inte ens Zacco fick följa med. Sedan gjorde
jag några ärenden också. Bl.a hämtade jag ut ett paket, jag hade beställt pennförtjockare, sådana
man sätter på färgpennorna, så jag orkar måla mer. När jag beställde dem så tyckte jag de var dyra,
nästan 50 kr styck inkl frakt, men kände att det var väl värt det, jag tog tre så jag hade några att välja
på. När jag hämtade paketett sa jag att det måste vara i storlek som en smyckesask, men nähä då.
Det var en rätt stor påse, 35 x 30 ca och tung som bara den. Jag undrade om de hade lagt i en
hel massa kataloger eller nåt. Men när jag öppnar påsen ligger där tre lådor i. Utanpå dem står det 
pencil grip, 32 pcs :D :D Ja tjena, jag läser som de blinde slåss ;) Så nu har vi 96 pennförtjockare,
det ni :D
 
 
Idag gick rundan ut på "lairgadan", lergatan för er som inte hängde med. 
 
 
Sådana här härliga dagar är den allt annat än lerig iaf.
 
 
 
Ja, den är såå rak och tråkig på en sträcka, men det knallar på med den vackra omgivningen.
 
 
Vi hade fem ormvråkar som seglade ovanför oss när vi gick. De är så mäktiga när de plötsligt
dyker ner på åkern för att fånga sitt byte.
 
Just nu kom granngrabben ner en liten stund till krigaren, de spelar och fnittrar ihop i det andra
tv-rummet, så härligt att höra. Det får räcka med en timme eller så för krigaren anser sig starkare
än han är, så jag hjälper honom att fördela krutet.
 
 
I helgen kommer flocken att vara samlad igen, det ser jag verkligen fram emot!
 
Tack åter igen för alla fina ord och hälsningar <3 <3 Det värmer <3 <3
 
Till sist: You were born to be Real, not to be perfect!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anette

Hahaha du e la go. Ska du sälja såna nu eller 😉

skriven
#2: MonaW

Jag har redan lagt en beställning hos kära systern ;). Hon har ju så gott om.....
Kan riktigt känna den goa känslan att sitta på klippan helt själv och bara vara. Underbara bilder <3

skriven
#3: GunBritt

Vilken vacker natur du har runt omkring där du bor....
Haha ,du kanske kan öppna en webbshop och sälja pennförtjockare ;-)

skriven
#4: Marie

Jag förstår att tiden blir lång. Ändå härligt med en så jätte fin höst. Kommer upp med kokos en dag eller om du vill komma hit och hälsa på.

skriven
#5: Floweroffame

Så tappra ni är båda två. Inte lött att vara stilla så länge. Skönt du har din återhämtning när du åker iväg. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#6: Linda / CandyGirl

Men wow vilken sol alltså....

jobbig tid ni avverkar nu... så tungt att vara stilla. Tur ni har stor altan. Hoppas orken fixar lite utflykter nästa vecka då.

skriven
#7: Bosse Lidén

Klokt av dig att skaffa dig egentid. Satsa på en fika nästa vecka i stan. Det kan bli ett bra break från vardagen. Förstår att det är svårt att bromsa honom. Hoppas ni får en härlig familjehelg.
Underbara bilder där inget kan toppa fotona från Galtabäcks hamn. Mums. <3

skriven
#8: Melody and M.E

Jag förstår att du har ganska jobbiga dagar med att hålla krigaren sysselsatt och på gott humör! Hur bra mamma man än är så tar sådana dagar på krafterna och lite egen tid är nödvändigt! Jag kan inte annat än le när jag läser om dina pennförtjockare! Vi hade ett par hundra linjaler en gång i tiden efter en liknande felbeställning. Tror fortfarande att det finns ett tjugotal kvar, trots att jag överlämnat flera omgångar till barnbarnens lärare! Tur att man kan skratta åt det som blir fel!
Önskar dig och de dina en härlig helg!
Kram M.E

skriven
#9: Pernilla

Helgen har flytt förbi. Vi har haft en underbar höstfint helg. Hoppas nu att ni får gipset att sitta och att allt blir bra till den kommande veckan. Kram!
/P

skriven

Kommentera inlägget här :