Rosa

Det är så sant som krigaren säger, det känns inte som om det finns tisdag och torsdag i veckan, den går så fort. Jag håller med honom fullt ut, men det roliga i hans uttalande är att han har innebandy på tisdagar och simskola på torsdagar :) Ändå känner han att dessa dagarna inte finns. Precis när Nikke hade flyttat så tyckte han att dagarna släpade sig fram, men nu har detta blivit vardag också, även om han längtar väldigt efter sina brorsor väldigt ofta.
 
Ja min tid har gått åt till att skriva, dels på min kanske någon gång i framtiden bok, strukturera upp föreningen, vara förkyld, gå på möten ja listan kan göras lång. Men framför allt så har mycket tid och energi gått åt till att peppa krigaren. Han tycker det är nervigt med operationen, han har tusen frågor och vill ändå verka utåt som om det är helt okej. Det sägs ju att man längtar livet ur sig om man hoppas att någon dag lite längre fram ska komma snabbare, men jag kan säga att jag vill så gärna att det ska vara den 10 oktober snart så vi är på andra sidan om operationen.
 
 
Vi vet inte så mycket om hur det blir efter operationen, vi får nog komma hem rätt snabbt, men det får vi se då. Något vi har sagt är att vi gärna vill ha tiden på sjukhuset i lugn och ro, så vill ni hälsa på honom får det bli när vi har kommit hem och allt har lugnat ner sig. 
 
Bilden ovan tog jag förra helgen när jag och krigaren åkte ner en liten stund till havet. Han skulle klippa sig och vi hade lite tid över tyckte vi.
 
 
 
Dagen efter hade jag hela min flock här, ja inte Ida hon jobbade. Men mina grabbar var här, mina tre <3
 
 
Att se hur de äldre grabbarna busar och stojar med krigaren gör mig alldeles varm. Han ser upp till dem som sina största idoler och de är så måna om honom och förstår att han är orolig just nu <3
 
 
Mornarna har bjudit på sagolandskap. Älvorna har dansat och ljuset har spelat, september när den är som bäst. 
 
 
 
På söndagsnatten så gick jag upp och kollade in månen. Den var fantastisk.
 
 
Utan stativ var det lite svårt att få till några bra bilder, men jag och krigaren njöt av skådespelet en stund för att sedan törna in i sängen igen.
 
 
När vi gick upp för andra gången, ja alltså när vi skulle upp så var den vanlig igen, om än väldigt stor.
 
 
Denna årstiden är så härlig, ja alla årstider har ju någon tjusning. Men just hösten när luften är klar och krispig, dagen är varm och solig, då är det inte mycket som tar den.
 
 
 
Jag och Zacco har tagit några turer ner till havet i veckan. En var innan han skulle på det årliga besöket hos veterinären. Vilken dag!
 
 
Man kan inte vara annat än lycklig.
 
 
Ja så var det ju det här med skolan. Vi var på utvecklingssamtal jag och krigaren och ja, jag låter allt vara som det är. Jag förstår inte riktigt hur de tänker, eller om de ens tänker. Vi tar det en dag i taget och ser. Krigaren har väldigt lätt för sig och blir snabbt uttråkad om det inte händer något..... Dessa barnen måste man också se, inte bara de som har det tufft i skolan.
 
 
Så fick vi då arbetsstolen till skolan!!! Hurraaeee nej, hjulen på stolsbenen kan inte snurra då fotplattorna är för långt ner. Varför är de då det? Jo krigaren har hunnit växa ur den sedan vi beställde den i mars...... 
 
 
 
Så har jag då varit på möte på habiliteringen. Ett möte som kändes mer än meningslöst och jag tänker inte tynga ned er med vad som sas. En sak kan jag iaf säga: Det är tillåtet att tänka själv, och lev utanför boxen, inte i den. 
 
 
 
Denna märkliga figur var på mitt köksfönster här om morgonen. Det såg ut som ett litet barn som blåst bubblor. Krigaren tyckte det nästan var lite spöklikt. Ser du ansiktet?
 
 
Nu har jag börjat titta lite på vad vi behöver ha med oss nästa vecka. Man får ju förbereda sig för några nätter även om man hoppas att det inte blir så.
 
 
Igår så färgades hela världen rosa, och det är också temat på veckans utmaning hos Malin på Fröken Foto. Jag har inte varit med på länge men när jag såg färgen som omgav oss igår så tänkte jag att den bilden får bli mitt bidrag. Det var som om himlen visste att oktober är Rosa och inledde den på detta viset. Klicka ovan om ni vill titta på fler bidrag!
 
 
När vi skjutsat krigaren till skolan så tog vi en sväng till Dagsås och Strömma jag och Zacco. Vi fick snabbt sällskap av dessa goa nallebjörnar.
 
 
 
 
Oj, vilket långt bidrag det blev idag, hoppas du har hängt med ända hit!! För jag vill så gärna tacka er för alla fina ord, pm, mail, kommentarer osv jag får av er läsare <3 Det betyder så mycket och är väldigt värdefullt!
 
Hoppas att ni får en helt fantastisk helg!!!

 
Till sist: Där det finns en vilja, där finns det en lösning!!
 
Kramen 

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag har nog missat läsa lite. Vilken operation

Svar: Hej Anonym ;) Krigaren ska operera stumpen nästa vecka.
Bjaeren

skriven
#2: Min Lilla Kokvrå

Just den rosa himlen kom grabben min och tyckte jag skulle fota på temat rosa, men jag fick inte till det lika bra som du, så jag höll mig till min ursprungliga plan.
Kram och lycka till nästa vecka! / Birgitta

skriven
#3: Helena

Så fint dina söner ser ut att ha det tillsammans. Sånt man blir varm i hjärtat av. Underbara bilder och månen - den var fascinerande. Fotograferade jag med denna natt. Önskar dig en fin helg!

skriven
#4: Marie Wester

Du tar fantastiska bilder Pia! Tänker på er framöver och önskar en väldigt lyckad operation och efterföljande god rehab💕

skriven
#5: floweroffame

Älskar dina inlägg. Krigaren håller jag tummarna för. Vackra bilder. Gillar dina nallebjörnar. Så fina bilder. Ha en härlig kväll Kram Pernilla

skriven
#6: GunBritt

En sån fin rosa himmel....och som vanligt fina bilder..Hoppas operationen går bra...

skriven
#7: Hannis

När jag såg fjädern så tänkte jag på symboler.
Om man tror (som jag) på sånt så betyder fjädern att du är sedd och att tankar, strävan och ideal kommer att bli hörda.
Det finns ju aldrig någon som kan avgöra om sånt är sant men jag brukar hämta kraft i det ibland.

Dina bilder alltså...jag har sagt det förr men jag skulle vilja smyga med på en av dina promenader!

Håller tummarna för Krigaren, hårt!
Kram Hannis

skriven
#8: Martina

Så många fina bilder och jag fastnade någonstans mellan bilderna i den värdefulla texten du skrivit. Starkt av dig att dela med dig av oro och funderingar som berör.
Vi kämpar alla med saker som inte syns utanpå<3
Så klart är det så-Där det finns en vilja, där finns det en lösning!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Martina

skriven
#9: Linda / CandyGirl

Men så bra blodmånefoton.. jag lyckades inte alls utan stativ..kanske för att jag behövde hänga ut utanför balkongen. :-)

Så ni har haft frost? Vi hade första frostnatten i går... så nu börjar det...

skriven
#10: Bosse Lidén

Jag håller inte vad jag lovar. :) Helt enkelt underbara bilder och jag inser att bröderna också är guldgossar och att du i framtiden när du fått mer struktur och när vardagen funkar bättre borde ha stora möjligheter att skriva en bok om allt som hänt er sedan den trista dagen ett. När du spottat ut den får det bli en fotobok. Du är duktig du

skriven
#11: Fröken Foto

Operation... hua, låter jobbigt för er alla. Hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer gå bra för er!

Väääldigt många vackra bilder du bjuder på! Tack.

kram kram Malin

skriven

Kommentera inlägget här :