På andra sidan.

Ja äntligen är vi på andra sidan av operationen. Det har väldigt smidigt får jag säga, betydligt
bättre än jag trodde, men så är det ju en krigare vi har.
 
 
Vi åkte upp tidigt i fredags morse och fick slå ihjäl två timmar med en alltmer hungrig krigaren.
 
 
Det var mer än segt att vänta och vänta på att det skulle bli hans tur. Så vid elva var det 
dags och kvart över sov han gott. Då passade vi på att äta lite för det var verkligen inte 
bara han som var hungrig ;)
 
Sedan fick vi vänta igen och efter 2,5 timme så var han klar. Han sov gott när vi kom till
uppvaket, och vi träffade läkaren nästan direkt när vi kom dit. Då säger han, ni får se till
att han håller benet sträckt i en månad nu..... VA?? Är han inte gipsad frågade jag, nej
vi gjorde inte det. Meeen hur tänkte ni då? Den här lille krigaren är aldrig still och har 
alltid stumpen ihopvikt under sig när han sitter, sträckt ben i en månad, jo tjenare. Så 
det blev till att ta ett snabbt beslut för dem. När han vaknat till lite mer så blev det 
gipsning och det var väl sisådär populärt av krigaren. 
 
 
Så åt han sin isglass och fick åka ner till sitt rum på avdelningen igen. Då kommer sköterskan och 
krigaren kollar med henne hur länge han måste ligga kvar. Ja läkaren har sagt att när du inte har 
för ont, har ätit och kissat kan du får åka hem!!! Plötsligt hade han inte alls ont, hit med flaskan så
ska jag kissa och ta in lite mackor. Jo, det är lite så han fungerar vår lille krigare. 
Nu kan jag ju tycka att den här sköterskan kanske skulle tagit det utanför med någon av oss, för 
det är ju inte alltid en fördel att sticka snabbt från sjukhuset. Men nu var det sagt och krigaren ville
hem. Efter att mackan kommit upp och även nästa så fick han igenom sin vilja. Han ville nämligen 
från början ha en kexchoklad för han trodde att det skulle vara det bästa. Så jag stack ner och 
köpte det och vips, där vände det och jag kunde bara konstatera att He´s back :)
 
 
Det hela slutade med att på pricken 12 timmar efter vi kom till sjukhuset åkte vi därifrån igen, vem
trodde det. Läkaren sa att han förstod att krigaren hade haft jäkligt ont. Den där bullen han hade 
baktill på vaden var stenhård, innehöll ett troligt nevrom, en nervknuta och hade bakat ihop sig 
med vadmuskeln. Nu hoppas vi att allt det där onda är borta och han får en slitstark stump.
 
 
Så igår morse vaknade vi hemma, Zacco och jag kunde gå ut på vår morgonpromenad som 
vanligt. Krigaren hade inte ondare än innan han opererades och det kändes ju bra.
 
 
Zacco var lycklig att krigaren var hemma <3
 
 
Höstmorgon när den är som bäst!
 
 
Just nu och i en månad framåt är det rullstol som gäller och precis lagom till att han behövde
den så var Therese som har XLNT Reklam färdig med ekerskydden. Däcken jag beställde
är på och ja, krigaren är mer än nöjd med stolen nu.
 
 
Zacco var givetvis väldigt glad över att Nikke var hemma i helgen också :)
 
 
Imorse när jag stack iväg för att handla smet jag en snabb vända ner till havet.
 
 
 
Detta lugn som infinner sig när man är där, lyssnar till vågornas skvalp, det är helt 
underbart.
 
 
Det är allvar när bröderna möts i en match på FIFA ;)
 
 
 
 
Det har varit en väldigt lugn helg. Krigaren är redan smått rastlös kan man säga, men fortfarande 
väldigt trött. Han vill fixa allt själv och det är rätt skönt att han är så envis (även om det är något
påfrestande ibland ;) ).
 
 
En kvällsbild på Simba, när allt är sådär grått. Inget mekande med färger alls i bliden.
 
 
Söndagens soluppgång.
 
Önskar er en fin fortsättning på kvällen!
 
Till sist: Remind yourself that it´s okay not to be perfect!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anonym

Hoppas att det blir Superbra nu😊😊Och det är tur att krigaren också har en mamma som krigar😊😊Kram och njut nu😊😊

Svar: Tack, vem du än är <3
Bjaeren

skriven
#2: Linda / CandyGirl

Åh vad jobbigt med gips.. men förhoppningsvis blir det bättre sen...

Men jösses vilken cool rullis... den skulle även jag gilla.

skriven
#3: Suz

Hoppas det blir bra för krigaren nu! Vilken resa och på bara 12 timmar. Vad cool rullstolen blev.

Vilka fantastiska bilder, som vanligt här hos dig:)

Ha en fin kommande vecka!
Kram
Suz

skriven
#4: Anonym

lsa krigar'n att jag är stolt att få vara hans vän. Om han nu inte har ombestämt sig eftersom jag slår honom i pannan och gör honom illa i nacken. Men i så fall så kan jag ju skryta med att jag känner honom iaf..;-) //Benny

skriven
#5: Pernilla

Gips är nog det bästa. Så att det läker sträkt och riktigt bra, menar jag.
Det är medicin att komma hem. Sjukhus är ganska tråkiga så jag förstår din krigare.
/P

skriven
#6: Camilla

Hoppas smärtan försvinner nu och protesen blir hans vän igen, kram

skriven
#7: Anonym

Som ni kämpar. Lika envisa du och krigarn. Hoppas att det blir smärtfritt framöver. Hälsa att kattungarn (börjar bli stora) fick namnen kokos (vita) och Mississippi. Kramar Marie

skriven
#8: Floweroffame

Så skönt att det har gått bra så här långt. Hoppas ni får en bra fortsättning också. Härliga bilder. Gillar den på er katt. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#9: Melody and M.E

Här sitter jag vid frukostbordet och blir alldeles berörd och tårögd! Vilken fantastisk liten kille ni har! Nu har jag full förståelse för att han snabbt ville hem, men vilken viljestyrka han har! Hoppas nu att rastlösheten håller sig på lagom nivå under läkningen. Och så ett stort tack för att du delar med dig av ert liv och alla vackra foton!
Önskar er en fin och lugn vecka!
Stor kram M.E

skriven
#10: Kenneth

Hej där hoppas allt är bra.
Underbara bilder som vanligt i dina inlägg läst ikapp o hoppas allt går bra för krigaren nu. Kan tänka mig att det blir svårt o hålla honom stilla.
försöker komma igång lite försiktigt igen med bbloggandet:)

skriven
#11: Anita

Skönt att operationen är över. Hoppas krigaren får en smärtfri tillvaro nu och kan fortsätta ha ett bra liv med sin protes. Tack också för underbara bilder!

skriven
#12: Bosse Lidén

Förstår att ni är nöjda med att den biten är avklarad och det var säkert tur att gipset kom på plats. Hur många matcher kan man hinna med på en månad? Stolen ser tuff ut. Hur går det med skolundervisningen? En tanke som dök upp som du säkert har skrivit om i ett tidigare inlägg. En tur till havet måste man ha några gånger i veckan. Annars dör man en plågsam inre död. Så enkelt är det bara. Fina bilder. Kramen

skriven

Kommentera inlägget här :