Gips or not.

Oj vad det rullar iväg även om vi sitter här hemma och trycker. Fast i helgen gjorde vi allt annat
än det. Krigarens gips ville inte stanna kvar på stumpen. Det gipset han fick efter operationen 
började så smått att kasa i torsdags, och i fredags kväll såg vi att det hade kasat ned minst 
6 cm. Såpass mycket att knät inte var där det skulle i gipset och det gjorde ont för honom.
 
 
Jag ringde avdelningen på sjukhuset och kollade med dem vad jag skulle göra. Hon ville kolla och
återkomma. Det gjorde hon efter bara en tjugo minuter. Ni måste åka in imorgon på morgonen och
få gipsat om. Krigaren gick och la sig men vaknade vid halv fem på morgonen med full panik, gipset 
satt inte på benet.
 
 
Vi kom iväg ganska tidigt med andra ord till Göteborg och efter en del väntan så bestämdes det att
han skulle få en gipsskena som skulle klara sig till måndag då gipsteknikerna fanns på plats igen.
 
 
De la skenan, men jag reagerade direkt på att de satte den åt motsatt håll mot vad de hade sagt, men
tänkte att jag fattade nog inte från början då. Hemma väntade brorsorna och det blev såklart turnering
i FIFA.
 
 
Jag och Zacco tog en härlig promenad och njöt av det fina vädret.
 
 
Vi hade en mysig kväll med grön ärtsoppa till förrätt enligt krigarens önskemål och kycklingenchiladas
till huvudrätt :D Härlig kombo, men så blir det ibland när många vill vara med och bestämma.
 
När krigaren hade lagt sig och sovit en stund tittade vi in och såg att det nya gipset låg vid fotändan
utan någon krigare i.... bara att ringa avdelningen igen och få samma besked. Ni får åka upp imorgon
igen och få det omgipsat. 
Sagt och gjort, vi åkte upp på söndagsmorgon och fick vänta några timmar, för vi ville gärna träffa
läkaren som varit med och bestämt om operationen då han fanns på plats. När han såg krigaren
så sa han, Vad sysslar du med unge herrn ;) Nu får du testa att vara utan gips, men du måste lova
mig att träna fyra gånger om dagen på att sträcka benet fullt ut. 
Det klart att krigaren skulle fixa det, han slapp ju gipset. Och så måste du lova mig att ta det extra
lugnt så såret får läka ordentligt och bli riktigt starkt. Jag sa att det kändes som en liten omöjlighet
att få ett gips att sitta kvar på stumpen, nästan som att få en kondom att hänga kvar i alla lägen ;)
 
 
Även på söndagen väntade de underbara brorsorna hemma och satte sig en stund med krigaren
och pysslade.
 
Jag smet iväg ned till Kohaven och satte mig en stund vid havet. Jag kände att jag behövde ladda
batterierna till veckan som kom.
 
 
 En luftballong svävade förbi på väg mot landning.
 
 
En helt makalös dag och kväll, nu hade vi iofs suttit inne på sjukhuset och i bilen i nästan sex
timmar av den, så när vi kom hem ville man ju passa på att njuta.
 
 
 
Jag stannade och sa farväl till solen innan jag drog mig hemåt.
 
 
 
Ni som följer mig på insta fick också njuta av en liten film därifrån. 
 
 
Det går märkligt snabbt när solen går ner, på bara ett par minuter har den försvunnit ned i havet.
 
 
En helg var till ända och det var dags att kolla in vad som var planerat för nästa vecka.
 
Fortsättning med lite funderingar kommer i nästa inlägg.
 
Till sist: Där det inte finns någon kamp finns ingen styrka!
 
Kramar till den som vill ha och behöver <3
 
 

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Håller tummarna för att det går bra utan gips! Nog skönt vara utan, men det är inte lätt att vara en aktiv kille och komma ihåg alla förmaningar! Jag har opererat min vänstra handled ett par gånger och fick inte gips, utan på begäran skena! Jösses så svårt det var, trots att jag var vuxen, att komma ihåg att vara försiktig! Önskar dig och krigaren en riktigt fin vecka!
Och så tack för alla vackra soluppgångar!
Kram M.E

skriven

Kommentera inlägget här :