Bio.

Hur gick detta till, redan onsdag och den är också på väg att ta slut. Trodde faktiskt precis som jag 
skrivit innan att dessa veckorna skulle bli en halv mardröm, men det har gått fantastiskt bra.
Idag hade vi bestämt oss för bio. Men först så gick jag en sväng med Zacco medans krigaren hade
sällskap här hemma.
 
 
Jag kan inte komma ihåg när vi hade en sådan här underbar höst senast. Alla dessa färger och
sol de flesta dagarna som gått.
 
 
 
 
Vi käkade lite och sedan stack vi in till stan. Krigaren fick förstås välja och det blev Hotel Transylvanien 2.
En skön uppföljare till ettan fast humorn är mest för oss vuxna känns det som.
 
 
En förväntansfull krigare som var väldigt orolig för hur det skulle fungera med rullstol på bion. Jag 
övertalade honom om att lägga det ansvaret på mig att lösa det. 
 
 
Och tadaa, här sitter vi och väntar spänt. Filmen gick i 3D därav de snygga glasögonen. Jag ställde 
rullstolen så ordentligt intill väggen enligt ök med mannen i kassan. Krigaren hoppade in två stolar
och satte sig allt var frid och fröjd tills det kommer en kvinnlig anställd. Hon frågar med hög röst 
vem som har kört hit en rullstol och ställt den här. Ja, svarade jag, min son behöver den för att komma
hit så ja, det är vi som har parkerat den där. Där får den verkligen inte stå, tänk om det skulle börja
brinna, då kommer inte folk fram. Nähä svarade jag, då kan vi kanske sätta den här in på vår rad.
Nej, det gick då rakt inte det heller för då skulle vi blockera de andra som satt innanför oss på raden.
Jag ställer den ute i hallen hälsade den bitska kvinnan. Jag ser hur orolig krigaren blir. Då tände jag till.
Om det nu börjar brinna sa jag så hoppas jag innerligt att det första du gör är att komma hit och bära
ut min son eftersom han inte får ha sin rullstol här. En man vände sig om på raden framför oss och
frågade vad hon höll på med. Så till slut fick vi ha rullstolen hos oss och krigaren kunde vara trygg igen.
 
När vi skulle gå ut efter bion så knödde, ja för er som inte förstår, trängde sig, ett gäng förbi oss. De
satt lite längre in på samma rad och hade fått för sig att komma ut snabbt. Det är något jag förundras
över. I detta fall, mamma med två barn, de har suttit still i 1,5 timme, men sedan är det som det just
brinner och de ska ut snabbare än snabbt. Krigaren blev orolig för stumpen och jag bad dem vänta
lite. Då talar mamman om för barnen att vi går andra hållet, han sitter ju i rullstol och det tar ju tid.
Jag kände att jag inte skulle ta den striden framför krigaren, jag kollade med honom och han brydde
sig inte. Så kom nästa steg, jag behövde komma på andra sidan rullstolen för att hjälpa honom och 
när jag går ut i gången så fick en grupp vänta, den bestod av far/mormor, mamma och tre barn. 
Jag står och håller rullstolen för krigaren så han kunde sätta sig. Då suckar mamman och tycker att
vi kunde väl ändå väntat till det var ledigt. Då reagerade en annan kvinna, som stod lite bakom 
sällskapet och sa högt och tydligt: Klart vi kan vänta, jag tror inte någon har panik, eller? Då känner
man att det finns hopp för mänskligheten iaf.
 
 
När vi kommit ut och satte oss i bilen så frågade jag krigaren om hur det kändes. Det är helt okej mamma,
det är som du säger, de förstår inte bättre. Kloke krigaren <3
 
 
Jag och Zacco gick ut och rensade tankarna mot kvällen. Det är så härligt att bara gå och släppa av
allt, låta tankarna virvla som de vill.
 
 
Imorgon är en ny dag, jag tänkte få städat lite och på eftermiddagen så kommer en kompis hit och 
busar en stund med krigaren.
 
 
Har ju glömt att tala om att krigaren tävlar om att få åka till Disneyland Paris. Han såg tävlingen
på youtube och frågade mig om vi inte kunde skicka in en bild. Vill ni lägga en röst på
honom så klicka på länken HÄR. Man måste ha facebook för att kunna rösta....
 
 
Önskar er en fin fortsättning på kvällen!
 
Till sist: The only disability in life is a bad attitude!!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Vilka människor det finns. Eller man kanske inte kan kalla dem det ens. Klart ni skulle ha rullstolen vid er plats. Eller att de inte har vett i kroppen att vänta en liten stund. Hoppas filmen var bra ialla fall. Har sett den på reklamen. Verkar bra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#2: Hannis

Alltså...vad är det med människor i våran tid?
Vad är det som gör att det är så svårt att visa hänsyn och ta sig tiden att vänta?
Jag slutar aldrig att förvånas.

Igår när jag skulle av pendeln så var det en äldre kvinna med rollator som skulle av, i ryggen hade hon suckar från andra människor men ingen hjälper henne!
Så jag och pälsbollen trängde oss fram till henne.
Plus en kvinna med barnvagn. Medans andra stod och suckade.
Jag blir vansinnigt arg på detta "skit i andra och visa ditt missnöje", det är skevt.

Men ni var väldigt söta i era glasögon=))
Mysigt med bio!
Kram Hannis

skriven
#3: Ama de casa

Men fy vilka grymma och elaka människor det finns överallt. Tur att det finns några kloka också i alla fall, och klokast av dom alla verkar Krigaren vara :-)
Kram

skriven
#4: Susanne

Så många idioter på samma ställe...då undrar man hur resten av mänskligheten ser ut :( :(

Kramar

skriven
#5: Bosse Lidén

One Point from me. Snygga bilder och brillor. Aviga människor finns det gott om. Jag minns när jag rullade rullstolar. Då var jag snabbare på att tillverka dräpande ironiska svar när det dök upp aviga personer. Numera kommer jag bara på saker efteråt, när det är försent.
Torsdagskram Bosse

skriven
#6: Pernilla

Rullstolar och barnvagnar är nog det som retar folk mest när det är större folksamlingar. Minns en Julskyltningssöndag när någon började argumentera i tidningen att folk med barnvagnar inte skulle få gå med i en parad! Va????
Men jag jag svårt att förstå att bion är så trång? Det måste ju finnas utrymmningsmöjligheter och handikappsanpassning överallt. Hur gör de med de som sitter i större rullstolar som det finns motor på då? Får de inte se bio?
/P

skriven

Kommentera inlägget här :