Men...

Vi har haft några helt underbara dagar. Frosten har nupit i kinderna, det har varit lite bistert,
men hellre det än detta ösregn vi har idag. Som tur är så har vi inget som är tvunget att göra
ute, ja mer än att gå ut med pälsbollen då.
 
Helgen var lugn och härlig. Jag laddade om batterierna riktigt rejält.
 
 
Just det där rosa/blå ljuset kommer bara när det är kallt ute. Jack Frost hade svängt sitt spö över
hela vår värld.
 
 
 
 
 
Den lilla blomman jag fotade innan helgen såg rätt tagen ut. 
 
 
 
Jag åkte ner till det stora blå och promenerade en sväng. Det var precis vad jag behövde för att 
skaka av mig allt som varit och ladda på för att orka fortsätta kriga.
 
 
Havet låg stilla sånär på lite lätta skvalp, det är ett av de mest underbara ljud jag vet.
 
 
 
 
De här två busade och fnittrade sig igenom lördagen :)
 
 
Söndagen gick i städningens tecken. Vi fick putsat av fönstren, städat lite extra så det är färdigt
till advent. Jag vänder inte upp och ned på huset till jul, det gör jag på våren när vädret oftast är
bättre.
 
 
Så kom ett mail på eftermiddagen. Ett mail från rektorn som tog bort det där lugnet. Hon ville träffa
mig och prata igenom alla missförstånd! Jag svarade att jag kunde väl träffa henne men kollade först
så hon inte skulle blåsa mig som hon gjorde i våras då det plötsligt fanns två till som var med på mötet
och just de två det handlade om. Jag läste allt som gäller lärmiljö i grundskolan, om extra stöd, om 
rampers konstruktion, diskrimineringslagen osv. Till sist snurrade det av alla paragrafer och mått.
 
Igår morse fick jag svaret, jo då, hennes kompanion, den andre rektorn som är på skolan skulle ju
också närvara... som samtalsledare. Min första reaktion var stormande ilska, men jag sansade mig
och funderade på hur jag skulle bemöta detta. Två mot en situationer är fega enligt mig. Att gå in 
i underläge är inte fair. Efter en diskussion med mina älskade systrar så kom jag fram till hur jag 
skulle lägga upp detta. Jag går in nedstängd, låter henne prata och går igen.
 
 
Jag behöver alla tankar från er jag kan få för att hålla mig tyst och inte fullkomligt blåsa ut allt. 
 
 
Sent igår åkte jag upp till skolan för att kolla hur det gick för dem med bygget av rampen. Jag höll på
att smälla av. De hade börjat med trappavsatsen och inte kommit så mycket längre, men den görs 
i trä, återigen. Och djupet på den är fortfarande alldeles för smalt. Jag blir alldeles trött, tom och 
trött. 
 
 
Då är det bara att släppa det och vända fokus mot krigaren, att tänka på att det är för honom och 
alla andra som behöver rampen jag gör det.
Hemundervisningen började igår, läraren var här en timme och gick igenom vad han skulle göra
och sedan jobbade vi på själva här hemma.
 
 
Dessa två låg och spanade från soffan, eller nja den ene spanade iaf :)
 
 
Denne trasselsudden bryr sig inte om så mycket, bara han får ligga här inne i värmen.
 
 
När man är färdig med allt som rör skolan så får man sätta sig och spela en stund, full fokus även här.
 
 
Fin dag till er <3
 
Till sist: I´m not afraid of storms for I have learned to sail my ship!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anonym

Hur svårt kan det va! Att bygga en ramp som är handikappvänliga. Du är påläst och kan prata för er allihopa det är bra, kämpa på. Tycker också att ni ska baracken mot en vid samtalen. Hoppas du orkar och hålla ut.

skriven
#2: Anonym

Det var Marie dom skrev.
Bara vara en mot en vid samtalen. Ska det stå.

skriven
#3: Hannis

Fnyser gör jag här i mitt kök...vilka människor.
Jag tänker att du är påläst, att du vet Krigarens rättigheter.
Har du någon du kan ta med dig?
Det brukar vara lättare att vara samlad då.
Du kommer att fixa det! Det är jag övertygad om.

Bra att Krigaren får hemskola.
Det är ju inte meningen egentligen att någon ska behöva få det.
Men ingen ska heller inte behöva gå till skolan och känna osäkerhet och ångest.

Jag håller tummarna för er!
Kramen Hannis


skriven
#4: Pernilla

Men herre Gud! Hur svårt ska det vara. Sätt den ansvariga i rullstol en vecka så får hen prova.
/P

skriven
#5: Floweroffame

Visst är det fegt att de är två. Känner också att du skulle ha någon med dig som stöd. Bra att du kan allt om reglerna. Det kommer att stärka dig. Skickar styrkekramar och hoppas att det går bra. Kram Pernilla

skriven
#6: Melody and M.E

Nu vet jag inte om du redan haft ditt möte, men om inte så skulle jag råda dig att ta med dig någon. Jag var själv på ett sådant där möte för några veckor sedan där vi skulle träffas och prata för att komma framåt i ett ärende, jag blev överkörd av två damer som gjorde allt för att förminska mig. De hade pratat ihop sig innan och så fort jag sa något tystades jag ner.
Jag hade intalat mig själv att sitta tyst och lyssna och inte bli upprörd, men det höll inte.
Missförstånd? Det är väl solklart att skolan inte fullgör sin plikt? Det finns färdiga ramper i metall att köpa, sådana som regnet rinner igenom och det inte blir isbildning.
Jag avskyr att säga det, men min erfarenhet är, att det är lättare att resonera med män om vissa saker.
Önskar dig en fin första Advent!
Styrkekramar M.E

skriven

Kommentera inlägget här :