Ljus

Härliga fredag! Och då är det utmaning hos Malin på Fröken Foto igen. Ljus är temat denna 
vecka. 
Ljuset är så viktigt, givetvis vid fotografering men ljuset är viktigt för oss alla. Vi behöver ljus
för att må bra.
 
 
Nu går vi mot ljusare tider, ja vi är ju egentligen redan där. Såhär såg det ut nere vid Apelviken
på förmiddagen idag. Vi har haft en otroligt fin vårdag idag.
 
 
När solen kommer på morgonen och sprider ljuset, då blir allt så mycket lättare.
 
 
Att se ljuset i tunneln är även något som kan vara en lättnad.
 
Vill ni se fler bidrag på temat så klicka här!
 
Nu går vi över i samma inlägg till dagen här hemma. Det har ju varit första dagen på påsklovet
och krigaren har haft en kompis här och det har busats rejält i det fina vädret.
 
Jag har fått handlat, städat, tvättat, visst är det kul att veta :D Men jag har fått undan en massa
idag och det är så härligt, jag har även fått gjort smörgåstårtor till imorgon. 
 
 
Jag gjorde ett snabbt stopp vid Apelviken innan jag åkte hem från stan. Vilket väder!!!!
 
 
Där låg en ensam svan. Jag vet inte vad det är med mig och ensamma svanar. Andra fåglar
får gärna vara ensamma men svanar, nej det stämmer bara inte.
 
 
En härlig seneftermiddagspromenad med Zacco.
 
 
Och ja just det Simba. Han fastnade inte på någon bild ikväll men såhär ser godingen ut när han
tittar på sin kompis <3
 
 
 
För att när vi kom hem bli mer än busig :)
 
 
 
Solen fick en liten glipa innan den sa adjö. 
 
Imorgon så får jag rå om hela min flock, det är guld att ha dem här!
 
Till sist: Kom ihåg att du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: GunBritt

Vilka vackra solnedgångar du får fångade med kameran.....

Tunnelbiden var också häftig...

Ha en underbar helg!!!

skriven
#2: Lonelyfieldj

Fina bilder. Men hallå, vilken ställning hunden har! Hahah, underbara djur. Så ofta de får till vinklar man inte förväntade sig.

skriven
#3: Fröken Foto

Härlig tolkning av ljus. Älskar havsbilder med sol!!! Solnedgången var helt underbar, men din hund är ju bara för go alltså. Vilken härligt busig stil *haha* underbar!

Fin helg till dig!!!

kram kram Malin

skriven
#4: Floweroffame

Underbara ljusbilder. Gillar bilden påljuset i tunneln. En härlig bild. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#5: Pernilla

I natt ställer vi om klockan också, ännu ljusare på kvällen. Så härligt och jag får säkert uppleva soluppgången på mina morgonpromenader igen. Som det är just nu har solen hunnit över horisonten mellan 7-7.30 när jag traskar iväg.
Ha en härlig lördag och hoppas det blir lika härliga bilder idag.

skriven
#6: Kenneth

blir avundsjuk på er att ni har en sån fin boendemiljö :)

skriven
#7: Anna

Ljuset i tunneln, den var bäst:)! Trevlig helg på dig med!

skriven
#8: Suz

Så underbara bilder och du har så rätt, ljuset är så viktigt för oss! Härligt att kunna ta flera turer och se ljusets olika växlingar.
Hoppas du har en fin helg med flocken, bästa tiden!
Kramar
Suz

skriven
#9: JUNITJEJ

Vilka härliga bilder!

skriven

Kommentera inlägget här :