Lite till.

Idag har det varit en skitdag enligt krigaren. När han la sig igår så hade han väldigt ont
i stumpen och det satt i även när han vaknade imorse. Han har fått ett rejälare sår som
är som en knuta baktill på stumpen så det fick bli en dag på ett ben för honom idag.
Att vilja härja och busa när man har så mycket energi i kroppen som han har ja då blir
det tungt när man inser att man får ta sig fram på kryckor och med rullstol.
Det gäller bara att hjälpa honom att tänka om och se att det blir bra ändå även om 
bonusfoten får stå.
 
 
En liten krigare med mycket tankar som man får hjälpa på rätt spår ibland.
 
Jag skrev i förra inlägget att vi har sommarlov nu både jag och krigaren, det stämmer eftersom
jag gjorde min sluttenta i fredags, så jäkla skönt rent ut sagt. Nu är jag klar med mina kurser
iaf för denna vända. 
 
 
På promenaderna ser jag att björnbären blommar, tycker att det är lite dålig blomning i år men det 
kanske brukar vara så.
 
 
 
Vi passerade den stora dammen tidigt på morgonen i söndags jag och Zacco, och då såg vi detta...
 
 
Första tanken var, finns det haj här?? Nejdå, det är gräskarpen som lekte i strandkanten.
 
 
 
 
Ja vi vände iaf dagen från att vara en skitdag till att bli riktigt bra, ett bullbak ändrade kursen.
Som krigaren sa, det är inte så roligt att baka, men desto roligare att äta :)
 
 
 
Krigaren är väldigt stolt över sin blomma, och den blir ännu läckrare efter regnet.
 
 
Det är även daggkåpan. Dropparna är så perfekta små skålar för insekterna att dricka ur.
 
 
 
Zacco älskar att ströva omkring i gräset. Man får bara rolla honom med klädvårdsrulle när man 
kommer in så strörre delen av fästingarna försvinner.
 
 
Igår kväll stack jag och Nikke till Göteborg. Han hade lagt ut en annons och blev kontaktad av en 
som hade en etta att hyra ut. Vilken makalösa tur han hade, affären, en superfin en, på två minuter
från dörren, pendeln på fem och spårvagnen på samma. Att hon som hyrde ut den bodde i våningen
under och var mamma till han som hade lägenheten gjorde inte det hela sämre, hon ville gärna ha
någon att titta till då och då när hennes son var i USA.
Det var en överlycklig kille som körde hem och det var mycket diskussioner vad som behövs skaffas
in till augusti. 
Jag tycker inte det är jobbigt när grabbarna flyttar ut. Jag är stolt att jag har gett dem vingar så de 
kan flyga, det är så jag ser på det.
 
 
 
Så har det blivit måndagskväll och krigaren har lagt sig med magen full av bullar. Värmen har hittat 
hit igen och kvällen är ljum.
 
 
Något som lyfte krigaren lite extra var att luktärten han fått av morfar, blommar.
 
 
Det får nog bli en dag med så lite bonusfot som möjligt imorgon. Men nu är han redan invaggad
i att det kan bli så och då går det lättare.
 
Hoppas att ni får en riktigt fin vecka!!
 
Till sist: Challenges are what make lifte interesting and overcoming them is what makes life
meaningful!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: floweroffame

Heja krigaren. Hoppas det snart är bättre så han kan använda bonusfoten igen. Så härligt med sommarlov. Jag ska bara jobba den här veckan ut sedan är det semester på gång. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#2: Helena

Tänker att vilken frustration av ha energi och vilja, men att ett sår sätter bromsar upp. Vackra blomsterfoton med fukten som syns. Fin dag till er och hoppas att Krigarens sår läker fort!

skriven
#3: Kenneth

tråkigt att han ska få ont så där. Men du har fina bilder här igen

skriven
#4: Vanessa andersson

härligt att det blev en bra dag i alla fall <3

skriven
#5: Hannis

Det är inte lätt alla dagar.
Då kan det behövas lite bakat att förlusta sig med.
Hoppas att det är bättre för krigaren nu.

Och vilken fantastisk fullträff med lägenheten!
Så kul!

Kram Hannis
Ps. Tack för tipset om klädroller. Det har jag aldrig tänkt på.

skriven

Kommentera inlägget här :