En tanke.

Vissa dagar känns det som om det är dags att sluta blogga, men i nästa stund så vill jag 
ändå ha kvar den. Det blir lite glest med inlägg nu, av många orsaker. En av dem är tiden,
jag vill så gärna vara ute och ladda med det ljus man kan få. En annan är att jag inte hittar
orden just nu, det är mycket som skrivs i min egen dagbok, som jag inte delar med mig av
här, en annan är min egen resa, vad som ska hända framöver som inte är färdigt och jag
vill inte gå ut med det förrän jag vet lite mer.
 
Men en dag som idag när det är grått och halvstorm ute så kan man landa här en stund :)
 
 
 
 
 
Grannens godingar blir alltid glada när man tittar förbi.
 
 
Miljoner droppar som sedan förenas i den stora massan. 
 
Häromdagen så blev en diskussionen med krigaren djupare än Marianergraven. Vi var på väg hem
från stan efter att ha handlat och då säger han: Mamma, du vet att vi tror att man kommer till 
Nangijala när vi dör. Ja. Är man lika gammal där som när man dör? Ja, det tror jag, vadå? Tänk
om man blir hundra år, då vill jag inte komma dit. Jag kände att då var det läge att tala om vad 
jag egentligen tror, att vår själ återföds i någon annan skepnad eller annan människa. Så jag 
säger: Jag tror egentligen att det vi känner och tänker flyger vidare till någon annan när vi dör.
Det är tyst i baksätet, men så säger han. Tänk, att du kunde säga det som jag menar. Det är
så krångligt att förklara, för många av mina tankar och känslor har jag inte tänkt och känt, det
måste komma från någon annan. Och tänk så bra att det jag tänker kommer till någon annan
sen. LIlle krigaren, det rör sig massor i det lilla huvudet. 
Jag tror att det rör sig mycket hos alla, bara vi tar oss tid att lyssna och prata, ibland om sådant
som vi inte alltid kan förklara, men ändå kan förstå om vi lyssnar tillräckligt noga.
 
 
 
 
 
Denne lille tok, som tycker att det känns så konstigt nu när Nikke ska titta på lägenheter i Göteborg
och inte bo kvar hemma i höst.
 
 
Ja vädret går upp och ner. Än är det sol och varmt, än känns det som om vi är på väg in i hösten.
 
 
Kvällshimlen igår. 
 
 
Mina smulgubbar väntar på värmen precis som jag. 
Idag har jag fått röjt runt i huset, förra veckan hade jag lite lyx då Nikke hade städat hela huset 
när vi kom hem från Stockholm, så jag slapp städa innan midsommar, det är guld värt <3
Vi började iofs dagen på habiliteringen för att få sidoskydden till rullstolen. Vi hade bestämt 
halv åtta, men hon kom inte förrän fem över..... något är verkligen snett på det stället. Hon 
undrade om inte vi kunde fixa ett tag till med denna rullstolen... då fick hon höra vad jag tyckte,
jisses så galen jag blir på detta krigande.
 
 
De här två godingarna håller igång här idag, men se, de kan faktiskt sitta stilla... ibland... :)
 
Till sist: To get somewhere new, you must first decide that you are tired of being where 
you are!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Hannis

Alltså denna KRIGARE...Han får mig att gråta.
Vilken själ han har. Och vilken mamma han har att bolla sina tankar med. En underbar relation!

Och du, slutar blogga gör du inte!
Gör det mera sällan, när du har lust, när andan faller på.
Jag skulle sakna dig förskräckligt mycket.

Kram Hannis

Svar: <3
Bjaeren

skriven
#2: Kerstin Johansson

Skulle också sakna dej. Läser alltid och uppskattar dina fina bilder.

Svar: <3
Bjaeren

skriven
#3: MonaW

Håller helt o fullt med de föregående. Blogga när du vill och orkar men sluta inte!!!
Och denne lille pöjk!! Är glad att få följa honom på nära håll <3.
kramar <3

Svar: <3
Bjaeren

skriven
#4: Floweroffame

Håller med Hannis. Klart du ska fortsätta blogga. Det är alltid intressant att läsa om vad ni gör. Ha en fin dag Kram Pernilla

Svar: <3
Bjaeren

skriven
#5: Spanaren

Sidoskydd på rullstolen?!?! Har jag missat något?!?!
Vilket underbart samtal du och Krigaren hade och bra att du fick ur dig orden när du fick ett sådant fint gensvar.
Jag bloggar mindre under sommarens semester men alla vet att det blir som förr igen till hösten. Sommaren är till för att njuta plus att samla på sig nya saker för att sen blogga om. Ta dig du en paus och njut av varandet. Fina foton som vanligt! Fin Zacco med midsommarkrans/ kram

Svar: Nej det har du säkert inte. Krigaren har en rullstol när han inte orkar gå så långt och när han har ont. Vi har haft armstöd på den men de vill han inte ha längre så vi beställde vanliga sidoskydd istället :)Ja det är så det blir under sommaren, det gäller att ta vara på här och nu <3
Kramen
Bjaeren

skriven
#6: Kenneth

ja säger som folk sagt till mig blogga ska vara kul :)

skriven
#7: Helena

Härliga sommarfoton! Barn och ungdomar har så många spännande tankar. Underbara reflektioner av Krigaren.
Blogga ska man göra för sin egen skull och tänker att livet är viktigt. Bloggen finns alltid kvar... Och jag tänker att bloggandet inte ska handla om att det måste komma ett inlägg ofta, utan att det går lika bra att det kommer ibland. Jag har min gamla blogg kvar... ibland skriver jag ett inlägg där, men det är sällan. Syftet med bloggen ändrades och jag bytte bloggplats till den jag har nu. Min fotoblogg finns också kvar... Den är lite mer igång då den har ett fotosyfte. Jag är aktiv på bloggarna när jag känner att jag vill skriva. Jag skriver som ovan - att blogga ska vara kul, inte ett måste... Önskar dig en riktigt fin dag med många härliga resonemang med Krigaren.

skriven
#8: Linda / CandyGirl

mycket kloka ord... :-)

JAg har planterat smulgubbe-revor i år. Så där blir nog inga bär. Men i jordgubarna (som jag satt riktiga plantor i år) blir det.

skriven
#9: Pernilla

Jag prioriterar också tiden annorlunda så här års. Att blogga kommer liksom inte först. Men jag sköter det mesta i mobilen på små, små tillfällen. Läser lite här och lit där. Sen blir det så att kommentarerna inte alltid blir av.
Det där med att "tro" är en knepig sak. Alla tror väl på något? Men ibland är det svårt att definira vad det är.
/P

skriven
#10: Åse

Härliga, härliga bilder, jag är som du lite då och då bloggande blir det, men bättre lite än inget tänker jag. Kram Kram Åse

skriven
#11: mammakero

Vilken härlig blogg du har! Fina bilder och tänkvärda ord. Kul att du hittade mej så jag kunde hitta dej!!

skriven
#12: Oneleggedcamilla

Att sitta i bilen o prata är nåt bland det bästa man kan göra med sina barn....då kommer många tankar fram i ljuset. Jag delar gärna fina tankar i bloggen det vet du men man får ibland göra ingenting oxå. Från mej till dej en lång cyberkram 💖

skriven

Kommentera inlägget här :