Det brinner i martallens topp.

Dagarna har bara runnit iväg denna veckan. Ja inte så att jag inte fyllt dem, alldeles tillräckligt också,
men tjoff så var det onsdag.
Jag gnetar på med min sluttenta och har även börjat snegla lite lätt på nästa kurs, måste ju kolla 
läget lite. 
 
 
Jag njuter av mina tulpaner här inne för ute är det grått och dötrist. Det blåser och smårdriver
ett kallt och rått regn.
 
 
Jag har bestämt mig för att inte skriva mer i bloggen om det här sjuka i skolan. Det är bara deppläsning
så jag spar det till min egen dagbok. Det har varit mycket med det denna veckan och ja, jag kan väl 
bara konstatera att vi alla tänker olika, vissa mer olika. Rättare sagt har jag varit så arg att jag är säker
på att det inte är hälsosamt. Men nu kommer det igång med en skolpsykolog i klassen iaf, mitt 
krigande har gett någonting iaf.
 
 
Tänk, såhär såg det ut här i måndagsmorse. Det gör det inte längre kan jag tala om. Snön är ett 
minne blott och det är mörkt och grått ute igen.
 
 
Den fina svanen har vi fortfarande hos oss. Det nyper till i hjärtat när jag ser honom/henne, varför 
vet jag inte. Knäckebröd gillar den iaf.
 
 
Jag fick ett litet fint paket på posten också, med idolen på ;) Visst blir man lite extra glad när det kommer
ett brev med den "vanliga" posten. Det var en godispåse från Tatjanis, typiskt nu när jag verkligen bestämt
mig för att ta tag i mig själv igen, men till helgen får den nog komma fram. Detta var ett pris i en omröstning
i en av Tatjanis utmaningar, Tack ännu en gång!
 
 
Grabbarna målade här i måndagseftermiddag. Krigaren har haft ont i vänsterlår i några dagar så det 
har fått vara stilla lekar.
 
 
Igår efter krigandet med skolan så var energinivån farligt låg. Därför var en tur till havet rent tvunget.
Det var kallt och rått men helt underbart ändå.
 
 
Efter en behövlig dos så var det bara upp i sadeln igen och vidare.
 
 
Ja måndag- och tisdagkväll har lillsys och hennes gubbe varit här. Svågern för att tapetsera om krigarens
rum och lillsys har fått hjälp av mig med att göra hennes hemsida. Hon gav även gubben en välbehövlig
nack- och käkmassage. Resultatet av krigarens rum får ni inte se förrän han har fyllt år, 20 februari, för
han vill inte att de som kommer hit ska ha sett det innan de får se det "live". Jag pratar alltid med honom
om vad jag lägger ut för bilder nämligen när det är något som gäller honom.
 
Idag har vi varit hos läkaren och kollat upp låret. Jag gillade inte när det inte gav med sig men de hittade
inte något utan han ska vila sig, jo jag tackar jag, fastbunden eller hur då :D Men jo han förstod att 
han iaf inte fick spela innebandy och fotboll denna veckan även om det inte var populärt. Simningen 
imorgon däremot var helt okej, det är ingen belastande träning, utan den är istället bra för att röra
ordentligt på benet utan protesen. Vi var om Team Olmed och hämtade lite reservdelar, liners och 
sleevar. Det första sitter på benet innanför bonusfoten och det andra håller bonusfoten på plats. 
 
 
Igår "brann" det i martallens topp vid solnedgången. Så mäktigt och så vackert.
 
Ikväll blir det en liten sväng till Bea, lillsys dotter och kolla på vårens inrednings från zbh.se. Hua, jag 
får hålla hårt i plånboken. Kikade lite i katalogen på nätet, och oj vad mycket som skulle kunna få följa
med mig hem ;)
 
Till sist: If it doesn´t challenge you, it won´t change you!!
 
Kramen
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Susanne

Så jobbigt när det inte fungerar i skolan, heja dig Pia.

Tycker också att man skall fråga även barnen innan man lägger ut kort.

Underbar bild på gårdagens himmel, lär ju dessvärre inte vara lika magisk idag

Kramar

skriven
#2: Spanaren

Wow för din sista bild och wow igen. Fast du vet att jag gillar det du fotar ändå. Bra att du krigar på för din fina Krigare. Han växer, han utvecklas och försöker hänga på allt och inte konstigt att kroppen vill värka. Grattis till din vinst! Bra att du går ifrån dig din ilska plus skriver av dig. Kriga på du!
/kram

skriven
#3: Melody and M.E

Vilken otroligt eldig bild och så vacker! Här är det gråväder som gäller den här veckan och regn. Hoppas det blir bättre i skolan och att den där skolpsykologen nu är bra.
Jag tror att ditt engagemang gjort stor nytta!
Kram M.E

skriven
#4: Pernilla

Haha, jag läste att vinte skulle få se Krigarens rum innan han fyllt 20. Haha!
Jag hoppas verkligen att ni får skolan på rätt köl igen. Förstår också att det inte går att häng ut dem, även om jag är billig att läsa om fortsättningen.
/P

skriven
#5: Floweroffame

Lite kul. Jag fick ett likadant paket av Tatjanis. Visst blir man glad. Härlig bild på solen som ser ut som ett eldhav. Du undrade om min kamera. Jag använder en Nikon D 5000, med ett makroobjektiv 40mm, 1:2,8G. Det är mitt favorit objektiv. Tack för din finavkommentar hos mig. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#6: Kenneth

ja tänka att tiden går så fort, där sitter man o skriver nu är det måndag o vips så sitter jag här o ser att det är torsdag :)

skriven
#7: Hannis

Den där svanen, det gör lite ont i mitt hjärta också...
Brukar dom inte leva i par?

Bra om det börjar hända något i skolan. På tiden!
Kram Hannis

skriven
#8: Pernilla

Du, ang din kommentar hos mej, vi lägger till lite pengar och tar hjulhuset med. Hund-USM går nämligen i Göteborg i år. Vi planerar........
/P

skriven

Kommentera inlägget här :