Fredag igen.

Jaha, det är ungefär så det känns idag, vart tog denna veckan vägen. Vi har varit hemma och 
testat lite hit och dit för att komma på om det finns något som triggar smärtan för krigaren.
Han tycker att jag har varit supersträvig, det är jag säker på, men vad ska man göra.
 
Igår morse fick han hänga med på en sväng med Zacco.
 
 
Det kändes verkligen som om det var vår i luften. Vinden var kall, men den kan ju inte vara mycket
annat såhär i februari.
 
 
Vi hade gemensam jakt på vårtecken. Lite skilda åsikter om vad ett vårtecken är också ;)
 
 
 
 
Detta tyckte krigaren var ett vårtecken. Att rötterna såg ut att börja leva, han såg fullt med krokodiler
där, vad ser ni?
 
 
 
 
Nu såg jag att de spår snöblandat regn i helgen här, men jag hoppas och tror att de har fel.
 
 
 Så har jag fått packat upp mina superfina ljus från Anna! De gröna får finna sig i att ställas i skåpet ett
litet tag till. Tänkte ta fram dem när jag vänder om här till vårfärger. Enligt krigaren ska jag göra det 
i helgen.... jojo, ja vi får se när det blir.
 
 
Det ena blockljuset fick ersätta det som brunnit upp i Eternity, ljusstaken heter så. Jag plockade in
lite körsbärskvistar igår för att locka fram våren.
 
 
Denna veckan fick det bli lila tulpaner. Jag älskar den färgen, fast det finns en ännu mörkare som
jag tycker bättre om men den fanns inte inne.
 
 
Igår var det även fikapremiär på altanen. Helt underbart att sitta där i solen!!
 
 
Igår kväll så var jag på en superbra, men tung föreläsning med Patrik Sjöberg. Maria Akraka var moderator
och upplägget var en lite annorlunda intervju med Patrik. Den riktade sig till föreningslivet och tog upp
ett väldigt jobbigt och tungt men superviktigt ämne, pedofiler. Det är starkt att kunna ställa sig upp och
tala om vad man blivit utsatt för och sedan jobba för att det ska bli en lagändring som skyddar offren, inte
förövarna. Innan jag åkte dit så svängde bilen ner om havet. Molnen slukade solen igår, men det var 
vackert ändå.
 
Ja idag var tanken att krigaren skulle gå till skolan, men med smärta till frukost så fick det vara. Han körde
rullstolsrace inne på Coop istället ;) Ja jag vet inte vilket som är bäst, en krigare i full galopp eller en 
krigare i en rullstol på två hjul i kurvorna :D Stilla är han inte oavsett.
Vi har äntligen fått tid nästa vecka till Göteborg, får se vad det ger. Läkaren hade en åsikt om att krigaren
är för aktiv och därför blir det såhär..... Ja, jag vet inte vad jag ska säga, alternativet är ju sämre som jag 
ser det.
 
 
Promenaden imorse var betydligt gråare, men vad gör väl det vi får lysa upp världen själva.
 
Och hörrni, glöm inte, det är fredag, dansa ;)
 
Ha en riktigt härlig helg!!
 
Till sist: Somedays you just have to create your own sunshine!
 
Kramen
 

Kommentarer :

#1: LyckligaPraliner

Åh hej!.. ♥
Har läst flera inlägg nu och jag ser att er lille kille har ont, att det är jobbigt för honom och för dig som ringer massor av samtal och försöker få hjälp. Det är klart att du/ni blir oroliga och trötta. Kan jag mycket väl tänka mig. Linus måste ju snabbt få hjälp. Stackarn att ha så ont :(

Kram vännen ♥

skriven
#2: Hannis

Krokodiler!
Underbara lilla människa, i fantasins värld är allt möjligt.
Han har rätt i att levande rötter är ett vårtecken=))
Hoppas att det går bra på sjukhuset, att vara för aktiv låter onekligen lite märkligt.

Kram och fin dag// Hannis

Ps. Jag glömde svara på din fråga. Jag brukar ta beställningar när det gäller smycken.

skriven
#3: Floweroffame

Hoppas ni får rätt på Krigarens smärta. Spännande med föreläsningen. Den hade jag gärna lyssnat på. Ha en fin lördag Kram Pernilla

skriven
#4: Linda / Candygirl

Härliga vårtecken.

Hoppas ni kommer till rätta med smärtan...snabbt

skriven

Kommentera inlägget här :