Februari.

Oj, sista februari idag, en av de smått tråkigaste månaderna försvann i ett svep. Ja mars du är 
så välkommen!
 
Jag och Zacco tog en skön promenad igår mot kvällen. Det var vindstilla och fåglarna kvittrade
som små tokar.
 
 
 
De hade varit ute och röjt på golfbanan. Nysåg al är väldigt vacker, det riktigt lös om dem när vi 
passerade.
 
 
En gammal bro hade kommit fram när de röjde.
 
 
Imorse var världen betydligt mindre. Dimman var som ett vått kallt omslag.
 
 
Naturen var smyckad med miljontals små glittrande pärlor, så fina.
 
 
 
 
 
Et hål in i en björk där det stod vatten inne.
 
 
 
 
Ska vi gå hem nu matte? Min trogne promenadkompis var pissevåt.
 
 
Nu är påskliljorna på väg upp vid träkojan.
 
 
 
 
Idag har varit en bra dag för krigaren. Han har knappt haft ont och ja då är det full fart på honom. Vi 
försökte bromsa honom, men ja, det är bättre han får känna efter själv när det inte går längre. Vi fick
iaf klyvt en hel del ved idag, nu klarar det sig garanterat till sommaren.
 
 
Han tränade på att Zacco skulle hoppa upp och lägga tassarna på axlarna på honom.
 
 
Zacco gjorde som vi, njöt av solen för fulla muggar.
 
 
Det blev fika på altanen idag också.
 
 
Ja sedan kom min lile son hem, ja jag vet inte vad jag ska säga. Bara en mor kan älska..... :D Han 
var färdig för maskerad, temat var: Det var bättre förr;) Att likna en 50-tals knutte med stabskägg
är inte helt enkelt ;)
 
 
Såhär ser det ut i mina omgivningar. Det är så härligt, tycker jag.
 
 
En helt underbar dag. Vinden var lite kall till en början, men vad gör väl det när solen skiner.
 
 
Krokusen är på väg upp.
 
 
Vissa är inte imponerade över att vara med på bild.
 
 
Det blev även en fantastisk vacker solnedgång ikväll!
 
Ikväll blir det lugnt här, Mello enligt krigarens önskemål och ja, har vi sett de andra deltävlingarna 
får vi ju se denna också.
 
Önskar er en fortsatt mysig lördagskväll!
 
Till sist: It´s amazing what you can do when you try!
 
Kramen
 
 

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Helt fantastiska naturbilder som vanligt hos dig! Och så fina killarna förstås. Ja nog gick februari fort i år och det gråter jag inte för! Mars är så välkommen och jag hoppas nu att det inte blir något bakslag med snö och minusgrader! Nu marscherar vi mot sommaren och njuter av vårdagarna!
Fin söndag till dig och din flock!
Kram M.E

skriven
#2: Åse

I går hade jag vårkänslor, idag bjuds vi regn och blåst, tror jag kryper upp i soffan och stannar kvar här inne hos dig och njuter av dina bilder. Kramen Åse

skriven
#3: Floweroffame

Så fina bilder på vattendropparna. Ser verkligen ut som pärlor. Häftigt med femtiotalsfest. Ha en fin söndag Kram Pernilla

skriven
#4: Linda / Candygirl

Åh så fina foton... tänk om några månader är det likadant hos oss... :-)

skriven
#5: Pernilla

Mmm så jag njuter av dina bilder. Underbara! Solen tittade fram lite här också idag. Jag gick ut för att beskära äpplet och såg då hur långt våra Krokus kommit. Inte så långt som dina men som tur är, är det ingen tävling. Ni ligger alltid snäppet före oss, har jag lärt mig.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :