Det vackra

Så var det ny vecka, och den rivstartar vi med att åka in till habiliteringen och diskutera rullstolen...
blir nog en följetong det här också. Det känns lite som Melody and M.E skrev, hon hoppades att
jag hade skepparexamen, och ja det hoppas jag också, men tyvärr inte. Vad jag däremot har
som de verkar sakna är en stor dos sunt förnuft och med det kommer man långt, ror jag lite till
så kommer jag nog tusan i land, på ett eller annat sätt ;) Det är däremot ingen som har sagt 
att det kommer att bli lätt, sjögången lär nog gå hög.
 
Jag har även tagit kontakt med en politiker i Region Halland och vi ska träffas på torsdag, det 
ska bli väldigt intressant att höra vad de säger om hur det går till i vårt kära landsting.
Någonstans måste jag börja och jag börjar där jag står och är nu. Nästa vecka ska jag 
ha en date med en vän som är bra på nätverk, nu sätter vi bollen i rullning, och det med 
en rejäl knuff.
 
 
 
För den här godingen och alla andra barn och vuxna som är ampisar så är det dags att kavla upp 
ärmarana och göra skillnad.
 
Vi har haft en härlig helg. Det har varit kalas för krigaren, Tjörn som ni kan läsa om i förra 
inlägget och igår så klöv jag sista veden för i år. Mikael och Ida tittade också ut igår och käkade
med oss. Mikael har ju varit sergeant i nollningen i Halmstad i år.
 
 
Och ja, vad säger man, endast en mor kan älska.... ;)
 
 
Såhär såg han ut igår. Min lelle pöjk var tillbaka <3 Det var så ovant att se honom utan hans 
stora skägg ;) Krigaren tyckte att han såg konstig ut :D Som jag förstår det så kommer inte 
hakan att synas någon längre tid, fast så långt som på bilden ovanför blir det nog inte.
 
 
Jag hade finbesök på vedbacken igår också. En lite tillfufsad fjäril tittade förbi.
 
 
En lupin som blommar igen.
 
 
En fin soluppgång. Det finns så mycket fint där ute när man tittar sig omkring och ser bortom
allt.
 
 
På väg hem efter kvällspromenaden.
 
 
Så den där köttätande frökapseln. Den är det skönaste som finns.
 
 
Någon som också är skön är Zacco. Han var hos mor och far medans vi var på Tjörn. Och hur 
bra han än har det där så blir han barnsligt lycklig över att få komma hem till sin have <3
 
Så nu laddar vi för veckan, hoppas er blir kanon!!!

Till sist: You may be up against a giant today. But don´t focus on how big your giant is. Focus
on how big your inner power is!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Jag blev nästan tårögd när jag läste ditt förra inlägg om Tjörn!
Så härligt för krigaren att få möta all denna värme och gemenskap! Sådant stärker. Håller tummarna för att du ror skutan i land, men jag förstår att det tar på krafterna att ro i motvind!
Styrkekramar M.E

skriven
#2: Linda / CandyGirl

haha.. vilken snygg utstyrsel... och det är äkta skägg alltså? wow....

skriven
#3: LyckligaPraliner

Kära du, du är en sann förebild och ädelsten ♥

skriven
#4: Floweroffame

Sån härlig känsla det måste vara när ens barn kommer hem. Tyckte han blev snygg utan sitt skägg. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#5: Hannis

Heja dig!!
Vi håller tummar och tår för att det ska bli bra och ge ett resultat!

Kramen Hannis

skriven
#6: Pernilla

Det är så spännande och inspirerande att följa dej och hur du rör runt i grytan. Det gör skillnad men ibland behöver grytan koka länge för att bli mör.
Sjögång blir det säkert men du ska lära dej att följa vågorna och inte motarbeta dem. Sen när det finns möjlighet, lägger man in stöten och klyver vågen med något klokt, kunskap, erfarenhet eller ditt förnuft.
Förstår du hur jag menar? Det tror jag du gör. Jag fick själv det här rådet en gång i tiden och det är kloka ord att ha med i bagaget. Ibland vinner man inte på att vara för envis.
Jag håller på dej!
/P

Svar: Tack för de fina orden, så sanna och kloka!! Det är lite så man får göra ligga lågt och känna in läget, för att slå till när det känns rätt.Kramen
Bjaeren

skriven
#7: Gith

Nu känner man äntligen igen Mikael!! 😀 Hälsa han ifrån mig att detta var MYCKET bättre😜Riktig snygging👍

skriven

Kommentera inlägget här :