Ny vecka!!

Ny vecka nya möjligheter. Ja och så är det kursstart för mig, hopp och hej. Everything will
be in english from now ;) Nej nej, skoja bara. Här blir det ordinär svenska.
Ja helgen har passerat, med både röj inne och ute. Det har varit val. Mer ett konstaterande
än något tyckande. Det enda jag känner för detta är, varför all denna pajkastning, varför 
är det så svårt att sambarbeta för allas bästa. Sandlådenivån borde ha passerats och eftersom
det är en enda gröt numer i mitten så kanske man skulle tänka om, då tror jag inte SD hade
fått så stor procent som de nu har fått. Men jag tänker inte starta någon politikerkarriär så
där slutar mitt tyckande om valet.
 
 
Igår så kämpade solen för att lysa igenom molnmassan. Linus var hos Alvin på dan och busade.
Under tiden så röjde vi ute, gubben slog gräset, jag gjorde lite sånt där som mitt skröv orkade 
med. Jag har bl.a satt massor massor massor med buxbomsticklingar. Hoppas att de vill rota
sig så vi får en bra häck utmed vägen.
 
 
Nikke och jag tog en sväng med Zacco på kvällen, och såklart även vår andra lilla "hund", Simba
han ska alltid gå med. Här sitter de och väntar på mig när jag är och hämtar lite kvistar ;)
 
 
Så gammal och halvstel han är, ja inte Nikke alltså ;), så är han väldigt busig emellanåt.
Kvällen innehöll soffhäng, och lite planering inför denna veckan.
 
Idag så stack jag och Linus in till Bosse på orttekniska. Vi skulle fixa till sleeven, den som håller
bonusfoten på plats, och även kanta till hylsan. Nu har Linus ont och det känns som om stumpen
"sover" så jag fick se till att han får en ny hylsa, eller rättare sagt två. Vi börjar på detta jobbet 
nästa vecka med avgjutning. Så nu dröjer det inte länge innan ni får se de urläckra tygerna vi
beställde från USA ;)
 
När vi var klara där skjutsade jag Linus till skolan och sedan stack jag hem och tog ut Zacco
på en sväng.
 
 
Från morgonpromenaden, när solen bryter över skogskanten ;)
 
 
 
 
Det är så härligt hur allting fortfarande blommar. Vilken otrolig september vi har!!!
 
Och så till en helt annan sak. Den här lille godingen finns hos Susanne på Kitunes  och ja
jag är helt såld <3 Men ibland måste hjärnan vara med i besluten och just nu känns det
inte som om jag har tiden för en liten valp, men hjärtat säger att , visst har du det ;)
 
 
Alltså kolla denne goding, Kitunes Dancing Star. En kleinspitzkille, sötare än socker. Är du
sugen på en liten goding så gå in på hemsidan och kolla, Länken ovan.
 
Ja nu har jag läst igenom och lagt upp plugget för denna veckan. Det känns härligt, imorgon
är min första virituella "lektion", spännande.
Ikväll ska vi roa oss med föräldramöte, kan bli hur spännande som helst ;)
 
Avslutar med att bjuda er på vad solen orkade med igårkväll, det blev ingen "riktig" solnedgång,
glufsmolnen slukade den.
 
 
Till sist: Be with those who bring out the best in you, not the stress in you!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anette

Underbara kort :) Men måste du lägga ut fler på den lille, är ju helt såld 😍 Härligt med nya grejer på g. Kramiz ♡

skriven
#2: Hannis

Men du, vad är det för ras på er stora hund? Är det en Eurasier?
Så vacker!

Ja valet...vad ska man säga. Jag har valt att tagit avstånd från pajkastningen till viss del. Har tagit en beslut att inte ta del av människor som har den åsikten så på ett sätt beter jag mig omoget men jag måste bara välja bort mörkret.

Så vacker solnedgångsbild igen! Magiskt!
Kram Hannis

skriven
#3: Pernilla

Han växer så det knakar, verkar det som så jag förstår att det är mycket som
Måste bytas hela tiden för att sitta perfekt. Ja, protesen alltså....
Önskar dej en skön dag och lycka till med pluggandet.
/P

skriven
#4: Bosse Lidén

Du får inte skrämmas så. Bara på engelska. Tänk på mig. Jag vill ha det på halländska. Lycka till med studierna. Vad är namnet på den tuffa blomman på sista blombilden? Kram Bosse

Svar: Haha, daj vore la nöt å fau de pau ren dialekt ;) Du det är en dahlia. Den är så himla fräck! Ha en goer da!Kramen
Bjaeren

skriven
#5: Bosse Lidén

Tack för det. Det är bra när folk pratar så en förstår.

skriven
#6: Hörni!

Åhhh! Vilken underbar valp! Men jag ska inte heller.. :)

skriven

Kommentera inlägget här :