Sista oktober.

Aldrig trodde jag väl att jag skulle känna att oktober har gått fort, och att den har varit en härlig månad. Saker och ting ändrar sig, antingen vädret eller så kan det ju vara jag också ;) Jag har lärt mig att njuta och varva ner under hösten, att ta tillvara dagarna.
 
Det här eländet som har invaderat mig vill inte släppa taget, vaknade med feber idag igen :( Men det går ju över och så farligt är det inte med mig, jag ligger inte, om man inte räknar med lite vila efter lunch till filmen ;) Annars har jag varit igång hela veckan, inte riktigt som vanligt men ja bra nära. Det har bara gått lite långsammare. Framför allt så passerar det ju som sagt och efter ett litet tag så glömmer man det. 
Så gäller för mycket här i livet, det kommer man hanterar det och det försvinner, då gäller det också att verkligen låta det försvinna och inte ta upp och titta och älta det om och om igen för då släpper man det inte. Många kan inte se att de mår toppen, att lyfta fram det som är bra, utan stirrar bara på det som är kass och har varit kass.
 
Nog, idag har vi tagit dagen som den kommit. Slappat, busat, spanat film ja rättare sagt Linus tittade på film och jag på insidan av mina ögonlock ;) Vi har tagit några promenader och pysslat lite. En lugn och skön fredag.
 
 
Det börjar glesna ut med löven nu. På de flesta finns bara stommen, skelettet kvar som håller upp
allt.
 
 
Imorse så var himlen sådär magisk igen. Solen kämpade på för att komma igenom, men lyckades 
inte.
 
 
Ja det är samma vy som igår och flera dagar innan det. Vi passerar den på vår morgonpromenad och 
där är så vackert.
 
 
 
Ute i havet låg en massa fula gubbar och ruvade. De har också dragit in och gett oss gråväder och
smårregn.
 
 
 
 
Det blommar fortfarande, sista i oktober, underbart. Det är nog mycket det som har gjort att den inte 
har känts vare sig lång eller tråkig.
 
 
 
Linus tycker det är härligt att stå och titta uppåt i träden, och det gör jag också. Han tycker att han
är ett träd när han står så.
 
 
 
 
 
 
Detta fick bli vårt halloweenpyssel. Haha jag ser på bilden när han ligger ner att det ser lite märkligt 
ut vid fötterna :D :D En av de enklare modellerna i gummibandsfigurer, nåt annat kändes inte smart
idag.
 
 
Den här lilla lilla blomman som Linus såg i diket. Så vacker! 
 
Nu blir det fredagsmys här, men bara krigaren, gubben och jag. Egentligen skulle jag gått på Thairestaurang
med en god vän. En sådan som man kan vara ifrån ett bra tag men ändå ta vi i snacket där man slutade
sist. Tyvärr så fick vi ställa in det och flytta det en vecka, så nästa fredag, då ;) Kan nästan lova att jag sover innan jag kommit ner i horisontalläge. Hoppet står till att jag känner mig piggare och är feberfri imorgon!!
 
Önskar er alla en busig och härlig halloween helg!
 
Till sist: Var glad över vad du har och hur du mår, lev i nuet!!
 
Kramar till de som vill ha och behöver <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anette

Hahaha fint pyssel ni gör ;)
Ta nu det lugnt så kanske bacillerna vill försvinna. Kramiz ♡♡♡

skriven
#2: Pernilla

Jag försöker påminna mej om att jag mår bra. Jag har ju inte alltid varit pigg utan ganska ordentligt kass, en gång. Fast då förstod jag inte det själv. Men jag mår otroligt bra, just nu.
Hoppas jag kan ge dej lite "tillfrisknings-energi"

/P

skriven
#3: Karins bloggiblogg

Vilka fina höstbilder du har fotat. Krya på dig och hoppas helgen blir bra. Kram Karin

skriven
#4: Linda / CandyGirl

hoppas du sover bort förkylingen. Sött lillspöke, förresten.

skriven

Kommentera inlägget här :