Jag hör vad du säger.....

Imorse så kände Linus inte av låret så mycket. Han tyckte att det kändes helt okej igen. Så det var skönt att kunna släppa iväg honom till skolan idag, det är utedag på torsdagar och då är det härj och bus ute som gäller.
Själv fick jag gjort av massor med plugg, så skönt att känna att man ligger ett par steg före.
Till sist fick jag även tag på rektorn... Jag hade fullt sjå att inte bete mig som en neandertalare. Ja jag menar att jag kunde uppträda civiliserat, men det krävde all energi jag ägde. De arbetade på att lösa situationen. När jag talade om hur läget var så fick jag bara till svar att det är inte lätt att lösa... När jag talade om att Linus fått kvarsittning, och att den sk läraren hade uttalat sig så i tisdags så var hennes svar, det har jag inte hört talas om.... Nej, hur skulle hon. När jag krävde att det skulle lösa det under lovet att vi ville se en handlingplan så svarade hon, jag hör vad du säger. Jisses, hon har gått kursen med bekräftelse. När hon svarat att hon hörde mig tre gånger så fick jag bita mig i kinden för att inte bli spydig, jag bara svarade att det var ju bra.
Jag lovade att vara med Linus i skolan på måndagen efter lovet och att de då skulle ha kommit fram med en lösning, det hörde hon också... Som någon sa, jag hör vad du säger men jag bryr mig inte.
Linus talade om att han har ont i magen under skoltid också fick jag förklara varför det är så. Att han behöver lugn och ro, gränser och regler annars blir man orolig och då sätter det sig i magen. Han verkade väldigt nöjd med förklaringen.
 
Vi har givetvis varit ute och trampat i gråvädret också.
 
 
 
 
På seneftermiddagen så tittade Paulina förbi, grabbarnas kusin, hon hade lite dataproblem. Vi fick rett ut det och Linus lärde henne att göra armband under tiden jag tittade på datorn. Jag fick en så fin blomma av henne <3
 
 
Imorgon blir det Ikea!!! Jippieee shopping!!
 
Till sist: Där det finns en vilja, där finns det en lösning!!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Linda / CandyGirl

hoppas det blir en lösning nu då...

Önskar dig en fin fredag. Och ett skönt lov.

skriven
#2: Pernilla

Jag hoppas verkligen att det tas på allvar när det gäller skolan.
/P

skriven
#3: Hannis

Jag avskyr det där "jag hör vad du säger", det är inte alls så framgångsrikt som dom tror. Snarare mästrande och nonchalant. Det säger ingenting.
Hoppas verkligen att det ordnar sig!

IKEA, härligt!
Kram Hannis

skriven
#4: Bosse Lidén

Passande ord du avslutar med. Det är verkligen inte lätt i vissa lägen att hålla inne med vissa viktiga mörka tankar.
Jag brukade också nästan alltid välja att ligga ett steg före. Då pratar jag om mina studier efter gymnasiet. Innan dess hade jag aldrig läxor när mamma frågade. :)
Helgkram Bosse

skriven
#5: Melody and M.E

Jag vänder taggarna utåt direkt när någon svarar mig med
"jag hör vad du säger". Jag vill liksom skrika rakt ut "att om du vore hörselskadad så hade jag kanske vetat om det vid det här laget"! Det är översitteri och maktspråk att använda sig av de orden och den inställning kan ingen få mig att ändra på!
Tydligen vanligt att lärare och rektorer svarar föräldrar med de orden, för jag har hört flera som fått det svaret när de haft samtal med skolan. Svagt...
Styrkekram M.E

skriven

Kommentera inlägget här :