Advent.

Första advent är här. Vi myser och jag gör tomtegröt till frukost. Vi tänder det första ljuset
och äter frukost tillsammans. Lugnet ligger över huset, solen är på väg upp. Kan man starta
en dag bättre? Inte enligt mig iaf.
 
Igår så var vi iväg på kalajs. Alltid lika roligt att träffa familjen, äta gott, tjöta, sjunga och
bara vara. 
 
Men innan vi hoppar dit så vill jag visa er några bilder från eftermiddagen igår.
 
 
 
Det kändes som om det låg snö i luften. Det var rått och bistert. Men värmen på kalaset såg till att 
kylan försvann.
 
 
Ja så lovade jag ju er en bild på tomtelandet i belysning, tadaa ;)
 
 
Några av godingarna <3
 
 
Den här lille godingen sken som en sol :)
Tack gamle man och lillsys för en supermysig kväll <3
 
Imorse efter grötfrukosten så tog jag och Zacco en sväng. Det nöp så där gött i kinderna
men vilken soluppgång vi fick vara med om.
 
 
 
 
 
 
Vi fick hälsa solen välkommen. Den har visat sig lite till och från idag.
 
 
Frosten har legat kvar i skuggan hela dagen.
 
 
Vi har pysslat lite här hemma. Jag har äntligen fått iväg beställningen på fotokalendrarna jag gör
varje år. Vi har även slagit in alla klapparna till adventskalendern och hängt upp den ikväll.
 
 
Smultronen fortsätter att blomma.
 
 
Smulgubbarna sätter nya bär.
 
 
Denna halo såg jag och Zacco när vi tog en promenad i eftermiddag. Halo är enligt gamla bonde-
praktikan ett varsel om att det kommer nederbörd inom tre dagar. Vi får väl se hur det stämmer 
och vilken sorts nederbörd det blir :)
 
 
Himlen färgade allt orange, riktigt trollskt.
Sedan bar vi ut allt lego till den nya hörnan i "garaget". När jag smög ut och kollade vad som 
var på gång därute så såg jag detta ;) Den varme krigaren och hans storebror i full fart med
att hitta bitar som passade till skeppet de byggde <3
 
 
Vi hörde igår att krigarens bonusfot knäppte. När vi tittade på den idag så visade det sig 
att han redan har knäckt den..... Ja nog är han en testpilot alltid. När de håller till honom
så håller de till alla :) Så det blir ett snack med ortopedtekniska imorgon och se vad vi
ska göra.
 
Imorgon börjar även min nya kurs, retorik. Spännande att sätta tänderna i något nytt.
 
Till sist: Alla kan lyckas, bara man försöker....
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Oj är bonusfoten knäckt! Hoppas det ordnar sig snabbt.
Lycka til på retorikkursen! Där skulle jag gärna hänga med!
Kram M.E

skriven
#2: bara anna

Fotokalender ja, den har jag glömt bort, måste fixa det. Mycket i huvudet nu i juletid...

Ha en bra dag!

skriven
#3: Spanaren

Fin, fina tomteland!
Fina foton!
Gillar din krigare som testar allt *tummen upp*
Ha en bra dag/kram

skriven
#4: Linda / CandyGirl

NEJ.. kan en sån knäckas.. Himla otur... hoppas det löser sig snabbt.

Vilka underbara foton.. speciellt dom med vindsnurrorna.

skriven
#5: TantGlad

Många fina foton. De med soluppgång gillar jag extra mycket. Så vackra bilder.
Hejsvejs och ha en fin dag.

skriven

Kommentera inlägget här :