Underbara fredag!

Men som vanligt så backar jag till gårdagens kväll. Vilket skådespel det var när solen gick
ner över torsdagen.
 
 
På avstånd såg man att det var något alldeles extra redan tidigt.
 
 
Ju längre tid det gick desto maffigare blev det.
 
 
Till slut såg det ut som om hela himlen brann. Det är en så häftig känsla att vara delaktig i
detta. Imorse så blev det nästan ett snäpp bättre när jag och Zacco tog vår morgonpromenad
lite senare mot vad vi brukar. Vi var inte ute förran strax efter halv sju och då får jag syn på 
detta.
 
 
Ser ni långt därute i havet.
 
 
Jodå, där är den lite bättre. En tornado! Jag var så sugen på att kasta mig i bilen och åka ner för att se den ännu bättre, men förstod att den antagligen hade varit borta innan jag hunnit dit.
 
 
Jag nöjde mig med att följa den härifrån och den blev kraftigare och kraftigare.
 
 
Tills den till slut bara drogs upp i molnen igen och försvann.
 
 
När jag då tittade åt andra hållet så såg jag att regnet stod som spö i backen österut.
 
 
Och plötsligt var himlen över havet helt svart. Jag hade inte mer än 3 minuter hem men kände att 
det var nog läge att gå.
 
 
Det såg faktiskt riktigt mörkt ut ett tag. Men det var ett tomt hot. Det hände ingenting.
Däremot så såg jag och Linus massor av blixtar när vi körde till Mia och grabbarna. I Varberg
hade det åskat rejält, visst hörde vi Tor dåna men så nära trodde jag inte att det var.
Vi hade en supermysig förmiddag hos dem, det är så härligt med Mia, vi tar alltid vid där 
vi sist slutade prata, oavsett hur lång tid det har varit emellan. Inte gör det saken sämre
att grabbarn har väldigt roligt ihop. Tack för en riktig gofika Mia!!
Sedan roade jag och Linus oss med att åka och handla. Ojojoj vad rätt fram den grabben 
är. Tycker han att något är kass ja då säger han det rakt ut, utan någon bomull runt ;)
 
Till Linus stora lycka så kom det ingen Tor och inget regn och då hade jag lovat honom
att vi skulle ta fram glidmattan, att sen Nikke gärna ville åka med honom gjorde ju inte 
saken sämre :)
 
 
Jag var lite fundersam hur det skulle funka med bonusfoten, men det var onödiga funderingar, 
den grabben fixar allt, precis allt!
 
 
Men jisses vad de åkte, i iskallt vatten!!!! Tokar :)
 
 
Men ibland gick det lite snett ;)
När de var lika blå som mattan så stängde jag av. De fick torkat och värmt sig i soffan till Saltkråkan.
 
Utslaget på Linus ben har blivit fantastiskt bra, mycket tack vare den nya sleeven från Össur och 
även duodermplåstret. Det är nästan helt borta! Härligt för det har varit tufft för min lille krigare.
 
 
Vår ros som jag köpte förra året. Det var en sån där vanlig krukväxtros och jag tryckte ner den
i jorden på vinst och förlust, och wow vad den blommar i år!
 
 
Dessa har inte jag i min trädgård, ännu ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Godingen som alltid är med <3
 
 
 
 
Ikväll så laddar himlen för busväder.
 
 
Det ser rätt ofarligt ut, eller hur. Men oboj vad det satte upp.
 
 
Det har fortfarande inte dragit igång, men nu är det mörkt ute så det kommer säkert inatt.
 
 
Krukan på min uppochnedvända tunna. Får se vad jag ska göra med den.
 
 
Linus tyckte att denna lilla kanin skulle följa med oss hem och sitta på berget. Den var så söt 
så det klart den fick det. Zacco var däremot väldigt tveksam till den nye inkräktaren.
 
Nu är det natten här, jag känner mig trött som bara den. Funderar på att göra ett besök tillsammans
med Linus hos storsys i helgen om de är hemma. De har några helt oemotståndliga små kattungar!!
 
Vill tacka alla er som följer min blogg och all respons jag får via kommentarer, fb och mail. Ni är
fantastiska!!!
 
Till sist: Ibland är det bästa vi har, det vi tar förgivet!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Linda

Wow vilka otroliga bilder på himlen och tornado! Trevlig helg!

skriven
#2: Susanne

Så häftiga och härliga kort!!!

Ha en go dag!
Kramar Susanne

skriven
#3: Anette

Härliga kort. Spö regnet och Tor var hos oss igår och det var inget kul. Synd att man inte kan testa glidmattan ser kul ut ;)

skriven
#4: Ruth i Virginia

Vilka otroliga naturbilder!!! Den brinnande himlen
är nästan overklig. "...det brinner i martallens topp...




Hej - Mitt första besök; kommer säkert tillbaka.,

Vilka otroliga naturbilder. Den brinnande himlen
är ju fantastisk! Svårt att tro, att det är helt naturliga
färger och inte doktorerat på nåt vis.
En tornedo i havet! Vilken tur att du var redo med
kameran.





"

Svar: Tack! Kul att du hittat hit ;) Nej jag lägger bara på en ram de ärhelt oredigerade😊 Välkommen åter!
Bjaeren

skriven
#5: Pernilla

Wow vilka "himla-härliga" bilder där i början. Älskar verkligen din utsikt där på kvällarna. Den där söta kaninen hade fätt följa med hem till mej också. Så himla söt.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :