Morgonstund har guld i mun :)

Men visst är det så. Jag är en morgonmänniska alla kategorier. Visst kan jag sova en stund
på morgonen men jag blir helt vilsen om jag sover till sisådär halv åtta... Knäppt, jo jag vet
men sån är jag ;) 
Och nu har vi haft ett ryck här i dagarna tre att åka ner mellan sex och sju på morgonen 
och ta dagens första dopp. Underbart är vad det är, sedan åker man hem och äter frukost.
Bättre start på dagen kan man inte få. Det klart det går ju an för en annan som har 4 km
till badet ;) Linus älskar att bada vid den tiden också. Vi har inte legat nere vid stranden
på dagarna nu i helgen utan badat morgon och kväll istället så har han fått lufta under
dan. Funkar finfint.
 
 
Vem mår inte bäst när denna syn möter en vid halvsju tiden på morgonen!!

 
Det är så härligt i vattnet, fast det är djupt snabbt här i G:a Köpstad så man får inte lämna Linus
ur sikte en enda gång.
 
 
Efter doppet kan man sätta sig på stranden och bara njuta av solens värmande strålar.
 
 
Sedan kan man ju förallan utidel kana en sväng på glidmattan även om den är paj ;)
 
 
Vädret har varit lite skiftande i helgen, ömsom sol ömsom regn.
 
 
 
 
Kvällsdoppen har varit rätt sena vissa kvällar.
 
 
Lite olika konstellationer som har åkt ner, gubben är aldrig med på morgonen men gärna
på kvällen. Grabbarna är med på de dopp de kan.
 
 
 
Vissa tar med sig tidningen ner och läser efter ett dopp i det blå.
 
 
Andra tar det här med strandhäng ett steg längre och stannar över natten... :)
 
 
 
Dessa gamla bänkar har snart tjänat ut.
 
 
Igår var vi extra tidiga och Linus missade morgondoppet. Han och gubben sov i tält den natten.
 
 
Och var mer än svårväckt, jo de kom in tidigt tidigt på morgonkvisten.
 
 
 
 
Det är vackert därnere, men Linus föredrar ändå Getterön säger han. Det är inte så djupt där.
 
 
Denna vägstump trampar jag med Zacco på dagarna för att inte grillas för mycket.
 
 
Såklart har jag även fotat en och annan blomma.
 
 
Det är trångt om saligheten.
 
 
Köbildning ;)
 
 
 
Så här såg det ut igår eftermiddag. Jodå Tor svepte förbi en sväng så det blev inget kvällsdopp.
 
 
Inte ens snigeln vill vara ute när det regnar som värst.
 
 
Någon som vet vad detta är för något?? Ser hur mysko ut som helst.
 
 
Denna bilden är inte mekad med!!! Det var ett märkligt ljus imorse när jag och Zacco var ute och gick.
 
 
Det låg som en dimma i havet och gick små vågor.
 
 
 
Det blev nästan orange som solnedgången.
 
 
 
 
 
 
 
Mikael har varit hemma och fixat med sin pilbåge till medeltidsveckan på Gotland.
 
 
Det har spelats speedbadminton.
 
 
 
 
Denne lille pippi satt i skogen.
 
 
Efter regn kommer solsken :)
 
Till sist: Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!!!

Kramen

Kommentarer :

#1: Helena

Återigen tack för fantastiska foto, Pia! En fröjd att kika in här! :)
Helena

skriven
#2: Pernilla

Så vackert! Har jag sagt det förr? Det tåls att höra igen.
Jag badar sällan i havet, Brr! Men jag har varit i till höfterna i år. Wow, liksom!
Det där sista du skrev stämmer. Men när livet är underbart, käns det ofta perfekt. Visst är det konstigt?
/P

skriven
#3: bara anna

Men gud så härligt att kunna ta ett morgondopp bara sådär. Ni bor verkligen på ett toppenställe verkar det som! Kvällsdopp tar vi men då "bara" i sjön men det är inte fy skam det heller....
Kram

skriven
#4: Melody and M.E

Visst är morgondoppet bästa doppet! På dagarna är det sådan trängsel här på stränderna att jag helst håller mig därifrån.
Kram

skriven
#5: Åse

Visst är de tidiga morgnarna underbara, jag är också morgonpigg. Att slå sig ned med morgontidningen efter ett dopp ser härligt ut, avkopplande.Kram Åse

skriven
#6: Bosse Lidén

Nu har jag följt med på hela juli. Du verkar ha haft det fint. Min nya favorit blev Algot. Som du vet gillar jag tävlingar, havet och är svag för solnedgångar. Kramen

skriven

Kommentera inlägget här :