Tårtbak i timmar.

Så har det då blivit fredag, den sista i denna månaden. Oj vad februari gick undan, det 
brukar ju vara en rätt dryg månad annars, men i år har den gått i ett enda huj.
Ja denna dagen har gått som ett huj också. Först var jag lite tveksam på att låta Linus
gå till skolan idag, tycker att hostan har tagit ny fart och det gillar jag verkligen inte.
Men med ett förbehåll, han fick inte vara med på gympan, så fick han gå idag, han 
är ju inte dålig i övrigt. Jag skrev i hans kontaktbok att det inte var någon gympa för
Linus idag och när han kom hem i eftermiddag så stod det: Okej, men det var inte lätt
att hålla han still ;) Jäkla busunge. Men vad gör väl det om hundra år. Han är ju pigg 
och igång, då känns det som om det inte är så farligt med honom.
 
Själv har jag bakat tårta i flera timmar. Varje botten tar ca 1 timme i ugnen och man
kan ju hitta på massor under tiden, men när man då ska göra fyra stycken.... Ja då
är man lite lätt låst.
 
 
Imorgon så lägger jag emellan dem med en chokladsås och grädde.
Sedan har jag fått städat och pysslat och nu har jag skjunkit djupt ner i min fåtölj.
Visst har det blivit en och annan sväng med Zacco också i både ur och skur.
 
 
Jakten på våren går vidare ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Godingen <3
 
 
Ja titta, de blommar redan.
 
Jag unnade mig en riktigt fin bukett med tulpaner igår när jag var och handlade, det tyckte jag 
att jag var värd ;)
 
 
Älskar de där fransiga tulpanerna!
 
Nu har Linus somnat, helt slut. Hoppas inte att förkylningen får ny fart och ingen vågar komma hit
imorgon pga smittan. Vem ska då äta upp tårtorna ;) Nej jag hoppas och tror att han är igång 
som vanligt imorgon.
Gubben och Ingemar står ute i garaget och kastar dart, Nikke är nog där också. Det blev hastigt
påkommet att de skulle köra en dartkväll. Så ja, jag och djuren får hålla varandra sällskap här
i tvsoffan eller ja fåtöljen ;)
 
Till sist: Känslor är som vågor. Vi kan inte stoppa dem från att komma, men vi kan välja vilka vi
ska surfa vidare på. 
 
Ha en härlig helg!!

Kramen

Kommentarer :

#1: Bosse Lidén

Här får man lite av varje som vanligt, men god tårta blir jag utan. :) Det är klart att han inte ville missa gympan. Roligaste ämnet i skolan. Jag har också en darttavla i garaget. Det är klart att du var värd ´fredagstulpaner. Hoppas att alla är friska imorgon. Kramen

skriven
#2: LyckligaPraliner

Vilka smarriga tårtor! Jättegott. Vad du grejar och gör det så bra för er alla. Både tvåbenta och fyrbenta :)

Klart du ska köpa blommor! Det tycker jag också att du är värd.

Hoppas han kryar på sig lille vildingen och må tårtorna gå åt!!

Kram Ann-Louise

skriven
#3: Melody and M.E

Hoppas ni har en riktigt härlig kalasdag!
Kramisar M.E

skriven
#4: Pernilla

Så gott ned tårta. Är det maräng? Guuud så sugen jag blir nu.
Så långt våren kommit hos dej. Här är kallt igen. Isande vindar och frost på nätterna. Men å andra sidan är det framkomligt i skogen.
/P

skriven
#5: Fröken Foto

Mmm, sån tårta är god! Ha en riktigt fin kalasdag!
kram kram Malin

skriven
#6: Åse

Hoppas ni hade en riktigt härlig kalasade, vilka ljuvliga vårtecken du fångat med kameran. Söndagen här på sydkusten är väldigt grå och ruggig och jag ska passa på att njuta lite babymys. Kram till dig.

skriven
#7: Ida

Älskar att du får med så många vårtecken på dina bilder! Nu saknas bara solen också! :D Kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :