Lite boktips!

Ja nu var det ett tag sedan jag hade lite boktips. Jag maler ju böcker som en liten tok, jag 
blandar och ger allätare som jag är.
 
Vi börjar med Tamara McKinleys Eldhärjad.
 
 
Det är en klassiskt Tamara bok, om det tuffa livet i Australien under nybyggartiden. Spänning,
romantik och en fantastiskt beskriven miljö. En perfekt drömma iväg bok.
 
 
Ja Tisdagarna med Morrie är ingen drömiväg bok. Men en väldigt tänkvärd bok om Morrie som
har fått ALS och hans tisdagssamtal med Mitch om det som är viktigt i livet. Kärleken, relationer,
förlåtelse och död. En lektion i konsten att leva med hela hjärtat.
 
 
Kristin Hannah är ett säkert kort för en feelgood bok. Vad som än händer är en gripande 
roman som slungar en tillbaka till 70 och 80 talet och känslorna som en tonårstjej har.
Hur båda gör allt de kan för att bli accepterade, och hur fel det kan bli när man anstränger
sig för mycket. Rekommenderar varmt alla böcker av Kristin!
 
Nej nu ska jag inte tråka ut er med fler tips. Har ni några så dela gärna med er!! Jag har
nog 8 böcker i kö som väntar på att bli lästa ;) 
 
Bjuder på en av mina favoritbilder från i somras eftersom LInus talade om idag att han vill
att snön försvinner så han kan få ta fram sin älskade studsmatta <3
 
 
Ha en mysig helg!!!

Kramen
 

Kommentarer :

#1: Jeanette

Åhh den med Tamara McKinley har jag missat, älskar hennes böcker!! Tack för tipset :D

Kram till er alla <3

skriven
#2: Bosse Lidén

Kristin Hannah är en av mina favoriter. Jag tycker att Tamara var mycket bättre förr. Kramen

skriven

Kommentera inlägget här :