Ännu tokigare!!

Det ringde en kivnna från överförmyndarenheten och undrade om jag var Linus mamma,
hon hade tittat på hitta.se för att se om det stämde för det stod fel på en 
siffra i adressen......
Jo, det tror jag nog sa jag. Det har du väl i dina papper där också sa jag.
Lycklig tänkte jag att nu får jag äntligen ett svar på om jag får placera hans pengar i 
fonder istället.
Men icke då. Hon hade ett helt annat ärende denna damen visade det sig.
Det var så här, sa hon, att de hade fått papper om en utbetalning till ett överfkonto och
den summa var inte överstigande ett basbelopp så då behövde det inte stå på ett 
sådant konto. En utbetalning från Trafiksäkerhetsverket.
Nej tack du sa jag. TSV har då inte betalt ut några pengar till honom men Trafik-
säkerhetsföreningen, TFF har gjort det. Och det är ju bara en delutbetalning.
Har han fått mer frågade hon då.
Ja sa jag, en hel del.
Men det måste ni anmäla till oss så att de är spärrade.
Mina tankar började snurra på högvarv. Hade hon ramlat ner från rymden idag eller???
Det har vi gjort sa jag. Alla hans pengar är spärrade.
Nej svarade kvinnan. Vi har ingen akt på honom här....
Men var har ni gjort av den då, frågade jag, jag har lämnat in redovisning i två år
slänger ni dem när ni har fått dem eller? Och förresten så har jag lämnat in en 
ansökan om att få placera hans pengar i fonder.
Är det pojken som är amputerad, frågade hon då.
Ja sa jag, vad har det med saken att göra.
Åh förlåt, sa hon då. Då har vi ju en akt på honom, vi kan väl glömma detta samtalet....
När jag informerat henne om vad jag tyckte och tänkte om denna enhet så avslutade
vi samtalet, glömmer lär jag inte göra.
Mina tankar går direkt till vad som krävs för att man ska få jobba där. De kan inte ha 
stora krav på kompetensen iaf.
Det kan ju också vara så att hon har otur när hon tänker.....
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Pernilla

Ja men, alltså! Ska man skratta eller gråta?
/P

skriven

Kommentera inlägget här :