Bästa julklappen!!!

Gårdagen gick i ett enda huj, så bloggen blev bortprioriterad. Jag fick iväg min inlämningsuppgift
för nästa vecka, för hur kul är det att sitta och plugga över jul. Och idag har börjat på nästa avsnitt.
Regnet verkar ha kommit för att stanna, ja iaf större delen av dagen. Gårdagens morgonpromenad
var faktiskt utan regn.
 
 
Molnen hängde tunga men stannade vid det.
 
 
Se där vid ena vingspetsen är solen men de där stora tjocka molnen svalde den hel.
 
 
 
 
Men som sagt, vi slapp regnet iaf. Idag har det regnat hela tiden så kameran har fått stanna hemma.
 
Så var det ju det där med fotoutmaningen, efter ett hopp igår så har vi kommit till torsdag och Julfavorit.
Ja jag har många Julfavoriter men idag väljer jag att lyfta fram Bästa Julklappen i år, den kan nämligen
inte överträffas känns det som, en riktig Julfavorit!
 
När vi var på Island förra året på Össur för att Linus skulle få testa olika bonusfötter så fick man ett 
annat förhållande till dem som jobbar där. Förra året skickade vi en julhälsning med ett collage på Linus.
Igår gjorde jag samma sak fast jag lade till ett julkort med Linus, ni får se julkortet nästa vecka när julen
närmar sig :) Jag mailade iväg det till några av dem på Island och bad dem skicka hälsningen vidare 
till dem jag inte hade mailadressen till.
 
 
Jag kan bjuda er på ett litet smakprov på en av bilderna ;) 
 
Idag fick jag svar på mailet...
 
 
Thank you once again! You are fantastic, everyone of you!!
 
Jo en julhälsning från fotteamet på Össur, Island. Ni kanske inte ser det så bra, men de har gjort en 
tavla av mitt förra collage på Linus och ramat in det, och det är det de håller i <3
Mitt hjärta fullkomligt svämmade över av kärlek, kärlek till dessa som gör allt för att barn ska kunna 
få vara just barn <3 
 
Vill ni se fler bidrag i fotoutmaningen så klicka här!
 
Ikväll så blir det Strömma Farmlodge. En kväll med Julkonsert med Falkenbergs Indiekör för en
bra sak. Den bra "saken" är att allt går till Barnen på Bristol!!! Jag och mina sissor ska dit och njuta
av lite julmusik och glögg.
 
Imorgon blir det avslutning i skolan för min del. Bilder kommer imorgon ;)
 
Till sist: Don´t confuse your path with your destination. The path may be rocky now, but it´s going to
lead you to amazing places.
 
Kramar till er alla <3<3<3
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Suz

Så härligt med alla dessa fantastiska människor och företag som brinner för att hjälpa andra till ett bra och fungerande liv! Förstår att du blev glad för svaret också<3

Och visst känns det som om det överhuvudtaget börjar bli mindre och mindre saker på önskelistorna nu för tiden, man får verkligen tänka till. Och i år har jag fått höra "överraska mig, jag vet inte vad jag ska önska mig". Tyder väl på att vi har allt vi behöver och mer därtill ... vet inte hur jag ska tänka om detta egentligen. Men när till och med ungdomarna hellre gör saker tillsammans med oss så är det på rätt håll;)

Ha det fint!
Kramar
Siz

skriven
#2: Melody and M.E

Jag förstår att du blev alldeles varm i hjärtat! När människor kämpar för att barn ska få vara barn och ett av dem är ens eget, så vet man vad sådant betyder!
Önskar jag kunde vara med er i kväll, men jag får ge ett bidrag till dem härifrån!
Kram M.E

skriven
#3: Ama de casa

Men så fint! Både av dig och av dom. När det finns sån kärlek, då klarar man av det mesta!
Kram

skriven
#4: Linda / CandyGirl

Men så fiiiint... så borde fler människor vara...

skriven
#5: Tatjanis

WOW! Jag blir mållös - vilket gäng - vilka människor - vilken grej!! Så fint, att ge barn möjligheten att vara barn. Underbart!

Sitter med ett leende på läpparna och tårar i ögonen - ord känns så smått, men oj, så fint!

Kram - Tatjanis

skriven
#6: Hannis

Fasiken också, nu börjar jag gråta.
Människor som gör allt för att barn ska få vara barn.
Alltså den raden gick rakt in i mitt hjärta.
Bättre människor än så finns inte.
Kram Hannis

skriven
#7: Spanaren

Jag ryser och fryser och mina ögon, tåras igen. Vilken fint gensvar till er alla och vilken fin uppväxt för Linus att se och känna av människors kärlek. Fint kort av Linus och hans busiga ögon och leendet säger allt. Ge honom en kram från norr. Äntligen får vi snö igen och hoppas att denna snö ligger kvar. Först ut med Sokko och sen ska vi skotta/ kram

skriven

Kommentera inlägget här :