Uppladdning pågår.

Ja mer taggad än vad Linus är nu inför nästa helg, det kan man nog inte bli ;) 
Förkylningen har nästan flugit sin kos, lite snorande och småhosta kvar, vilket
är väldigt skönt. Men, icke desot mindre svårt att hålla herrn still, ja inte helt still
men halvstill ;) Han tycker att han behöver träna lite mer på att springa och cykla
och cykla har han fått göra idag iaf. Han har fått nya idoler, Rackartygarna, och
ja om ni vet vilka dessa är så förstår ni resten. Nu ska här hoppas med cykeln och
försök till volter lite här och var, hoppa ner från höga höjder, ja ni anar inte.
Så ett Kidsrace på lördag tycker han ska bli superlätt...
 
 
För er som inte sett det så är det Tjörns Triathlon nästa lördag och även Stora Hjältehelgen.
Det ska blir så himla kul att träffa alla igen och ryckas med av atmosfären där :)
 
 
Och ja att LInus är taggad det ser man redan på denna bilden som togs tidigt i våras av 
Lisa Nestorson på Nordiska Akvarellmuseet i Skärhamn.
 
Vi åker upp på torsdag när gubben kommit hem från jobbet och kommer hem på söndag 
eftermiddag. Men det är några dagar dit.
 
Igår så låg de här godingarna och mös i soffan på morgonen.
 
 
Det är gos på hög nivå.
Vädret bjuder på omväxlande sol och regn och då bildas det vackra regnbågar.
 
 
Den gick i en hel båge och var dessutom dubbel, ser ni den svaga ovanför.
 
 
Det är inte ofta den är så stark att man ser alla färgerna så tydligt.
 
Dagen idag kan sammanfattas med ett enda ord: VED. Nu har jag klyvt färdigt all veden som
låg. Gubben har kapat upp den och jag har klyvt. Så himla gött när man känner att man kan
sätta punkt för det och att vi har massor med god ved om nåt år, vi har rätt mycket ved i vårt 
skjul ;)
 
 
Men vi har varit tvungna att göra några små avbrott för ösregn och på seneftermiddagen så hälsade
Tor på, riktigt rejält faktiskt.
 
 
 
 
 
Efter regn kommer sol och så även ikväll. Nu har det mulnat på igen, men vad gör väl det jag 
sitter här som en pösmunk och bara är.
Imorgon ska jag in till Karriär och yrkesvägledarna, visst låter det flott ;) Ja för ett antal år 
sedan kallade vi det Studievägledare, men det funkar tydligen inte längre.
Jag måste dit för att de utbildningarna jag vill läsa ska jag motivera varför de ska köpa in till
mig, och då har de kommit rätt ;) Jag ger mig inte en tum nu när jag har bestämt mig för vad
jag ska läsa. 
 
Till sist: Tro att du klarar det du vill nå, och du har redan tagit första steget!
 
Kramen
Taggar: amputerade barn, Tjörns triathlon, Hjältehelgen, underbensamputerad, Kitunes, Linus Boman, Eurasier, underbensamputerad, amputerat barn, gräsklipparolycka, hav, ros;

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Vilken härlig gosebild!
Den måste du skriva ut och sätta upp på väggen!
Önskar er en härlig uppladdningsvecka!
Kram M.E

skriven
#2: Pernilla

Jisses så spännande! Får nästan tårar i ögonen av att läsa artikeln. Själv ska jag tillbringa nästa helg på hundutställning.
Ved ska vi också ladda inför vintern. Hua! Men inte idag.....sa lathunden.
/P

skriven
#3: Sara

Vilka fina bilder :)

skriven
#4: Ama de casa

Åh vilken fin affisch!

I Skärhamn har jag varit några gånger, har goda vänner som bor där :-)

skriven

Kommentera inlägget här :