Wrooom...

Ja ungefär så känns livet just nu. Full fart från morgon till sängstupning. Det är lite intensivare
när gubben jobbar borta kan man lugnt säga. Nu händer iofs det mesta under dagarna ändå
men jisses vad tiden swischar iväg. Ni på fb och insta har ju fått lite småuppdateringar men
här har det varit lite dåligt ;)
 
Påsken den kom och den försvann lika fort kändes det som. Vi fick röjt och eldat även på 
påskdagen.
 
 
Vi fick leta klätterapa ett antal gånger...
 
 
Himlen var så blå som den bara kan vara.
 
 
Och ja en enligt dessa små herrar så var här högsommarvärme också ;) Alvin och Linus
busade hela eftermiddagen.
 
 
Hyfs hjälper som de säger. Nu är målen uppe och gräset är klippt.
 
 
När Alvin åkt hem så följde jag med Linus och testade planen, lite mer utfyllnad i vissa svackor
annars är den kanon. På bilden ovan är det inte klippt heller ;)
 
 
Det blommar ju som sagt för fullt.
 
 
Godingen har givetvis varit med hela tiden.
 
 
På kvällen hängde jag och Zacco med Nikke några hål.
 
 
Vem kan klaga när det är 20 grader varmt vid sjutiden på kvällen.
 
 
Kvällen avslutades med lite bus.
 
 
Det var en vacker solnedgång.
 
 
Härliga morgonpromenader.
 
 
Mekat på tomten, äntligen är jordhögarna borta.
 
 
Krigaren är igång ;)
 
 
Mikael och Ida va hos oss på annandagen och självklart blev det en sväng fotboll.
 
 
Och jo till sist så fick jag gjort smörgåstårtorna.
 
 
Linus tränade med Nikke.
 
 
Och jo det blommar ;)
Orkar ni, ja då kör vi lite snabbt de senaste två dagarna också.
 
 
När jag hade skjutsat Linus till skolan så stack jag och Zacco ner till havet! Jag var i stort behov
av lukten och lugnet!
På eftermiddagen så var det dags för Linus att börja simskolan. Det gick jättebra och han var 
så lycklig :) Han är inte rädd för att dyka så det kommer nog att gå bra.
 
 
Solnedgången igår.
 
Idag var det dags för Göteborg och limma fickan bak på stumpen. Det var rätt tufft för honom och
det fick dras och stretas rätt mycket för att det skulle bli rent och fyllas upp. Men som den lille 
krigare han är och med mycket peppning så fixade han det såklart. Hoppas att det räcker med 
denna omgången så vi slipper åka upp igen.
 
 
Det fick bli ett besök på Donken efter sjukhuset, trots att han hade jäkligt ont så skulle han tvunget
klättra och greja i rutschkanan ändå ;)
Sedan stod jag på gasen hem och då var han så värd denna tyckte jag.
 
 
En legobyggsats. Han skulle sitta och lufta stumpen och då är man ju inte så rörlig precis.
 
 
Vill bara bjuda er på ett smakprov från omgivningarna. Som det grönskar, och nej, jag har inte
redigerat några färger. Det är solens ljus som förstärker det gröna.
 
 
Himlen har varit magisk hela dagen det har jag sett när jag har kört. Och på denna bild så fångade
jag även en ängel.
 
 
Ni som fortfarande är med önskar jag en fortsatt mysig vecka ;)
 
Till sist: Livet är tufft, men jag är tuffare!
 
Kramen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jeanette

Trots att ditt liv går på högvarv nu så hinner du iallafall med att ta fantastiska kort, tack för det :)

Håller tummarna på att den räckte med denna gång för Linus i Götet, vilken krigare han är <3

Stor kram till er alla <3

skriven
#2: LyckligaPraliner

Ja det är en ängel där. Jag ser den :) Men hur orkar du allt?? Jag skulle tuppat av efter inte ens hälften hahaha!! Åhh det ser ut som sommar hos er. På sommaren här är det väldigt vanligt med kanske bara ca 12 grader varmt. Ofta dåliga regniga kalla somrar.. Förra sommaren var rekordvarm och fin! Minns inte sist vi hade en sån sommar. I år börjar min semester redan vid midsommar. Känner mig skeptisk till det.

Ta hand och dig och en fin helg till er!

Kram

skriven
#3: Pernilla

Så det blommar och vilka färger!
Påsken gick fort men det är mycket röda dagar nu i vår så många helgdagar blir det framöver också.
/P

skriven
#4: Ama de casa

Oj vad fint det är hos er nu, och vilket underbart väder! :-)

Håller tummarna för att stumpen är perfekt nu :-)

skriven
#5: hönapöna

underbara bilder... nu är verkligen tid att njuta av livet!

skriven

Kommentera inlägget här :