Underbara dagar!!

Tjoho, här är jag igen ;) Ja, att titta in här blir lätt bortprioriterat när solen strålar från en 
klarblå himmel, men jag har då inte glömt bort er. Jag smyger runt hos er och läser men 
har inte riktigt tiden och möjligheten att lämna något avtryck.
 
Dagarna har verkligen rusat förbi här nu, men vilka dagar sen!
 
 
Det blommar för fulla muggar.
 
 
Och jag går ständigt nynnande på "Nu grönskar det...." 
 
I fredags så hade jag och Zacco fikabesök.
 
 
Denne lille going med sin lika goa matte ;) Jag hade lite prylar här som sys skulle hämta och då
passade vi på att ta en liten fika samtidigt.
När Linus slutat skolan så snabbade vi oss in till Bosse och fick bytt bonusfoten, han har redan kört
skräpet ur den han hade.... ;)
 
 
När vi hade käkat lite gott på kvällen hängde jag och Zacco med Nikke på några hål på banan.
 
 
En underbar kväll!
 
 
En liten en jag hittade i diket. Den lyste upp så fint där den stod.
 
 
Himlen var magisk. Ja jag vet att jag har pippi på både himlar och grönt just nu, men ni får gilla läget
eller scrolla förbi ;)
 
 
Mor och far har satt igång sitt vattenfall nu.
 
 
Det är en så härlig känsla att gå där och lyssna på det porlande vattnet.
 
 
Ormbunkar är fräcka när de är på väg att slå ut.
 
 
Och nu har bokarna slagit ut. Dessa ljusljusgröna skira härliga blad.
 
På lördagen så gjorde vi något vi aldrig gjort förut. Vi var i Slottsskogen, jo där har vi varit förut, men
Tough Viking gick där och Mikael skulle tävla. De va ett gäng från gymet som hade anmält sig. 
Frågar ni mig så har man inte alla hästarna i stallet om man anmäler sig till en sådan här tävling, och
betalar för det också!!
För er som inte vet vad det är så förklarar nog bilderna nedan lite grand.
 
 
Jo man deltar frivilligt i ett lopp om 8 km med 18 hinder som är allt från att bli nedmanglad av amerikanska
fotbollsspelare, isbad, omöjliga väggar, elhinder, taggtråd, eldhinder osv....
 
 
Å se så snygga de blev!!! Fy sjutton va de luktade!
 
 
Man kan ju titta på omgivningarna också, men som Linus sa, vad gör man här??? Det händer ju
ingenting... jag vill bara titta på när de tävlar sen åker vi hem ;)
 
 
Nikke och Ida valde att gå efter de tävlande, de höll sig renare då ;)
 
 
Men tadaa, en liten utmaning för Linus, men den var lite fjompig enligt honom. Han hade hellre 
velat ha en liknande den Mikael gjorde..... var ska detta sluta.... ;)
När vi kom hem så gick han lös på studsmattan en stund.
 
 
Gubben fick tvättat hojen.
 
 
Linus adopterade något slags kryp. Han försökte dressera den till att hoppa med honom, men ja,
ni förstår säkert hur det gick.....
 
 
Zacco var hos mor och far när vi var iväg och njöt i fulla muggar att ligga vid studsmattan och gnaga
på en muskel ;) På kvällen blev det gladiatormys med Mikael och Ida här.
 
Idag så var jag och Nikke ute och övningskörde en stund på förmiddagen medans gubben och Linus
stack en vända till simhallen. Vi hann ju med en sväng på lördagsmorgonen också ;) Det gäller att 
ligga i nu, lektionerna med mig är inte en bråkdel så dyra som på körskolan :D
 
 
Underbara morgonpromenader har det också blivit.
 
 
Och lagom till lunch så hade jag gjort färdigt boksluten och tryckt på godkänd knappen på våra 
deklarationer!!! Yiiiihaaaa, så gött!
 
 
Eftermiddagen tillbringades ute i den härliga solen med lite av varje pyssel i trädgården.
 
 
Zacco njuter i fulla drag.
 
 
 
 
Och som avslutning idag så får ni ett litet collage över blommorna som fångats av linsen för en liten 
stund sedan.
 
 
Imorgon blir det en vända till Tjörn för mig och Linus. Vi ska träffa Lotta från Träningskliniken där och
de ska plåta Linus tillsammans med några triathleter för en bilaga som kommer i sommar. Kameran
hänger förstås med oss ;)
 
Till sist: What doesn´t kill me, makes me stronger!!
 
Kramar
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anette

Underbara kort sys <3 Men jag håller nog med dig vad det gäller tävlingen vem gör det frivilligt??? Men dom såg ut att tycka det var kul iaf ;) Kram

skriven
#2: Melody and M.E

Vad det blommar hos dig! Här i min trädgård har en del redan blommat över, så nu gäller det att hänga med i rabatterna så jag inte missar mera av den svenska våren! Visst ska man prioritera utelivet när man kan!
Önskar dig en härlig vecka!
Kram M.E

skriven
#3: Bosse Lidén

Vilket blogginlägg. Nästan som en fin bloggbok. Där fick du med lite av varje. Den där sporten verkar vara lite knasig. Lycka till på Tjörn. Kram Bosse

skriven
#4: Ama de casa

Härliga glada bilder :-)

skriven
#5: bara anna

Ja nu lever vi upp när det är så här fint väder! Härliga bilder du bjuder på, som vanligt.
Det där vattenfallet är ju sååå fint.
Kram

skriven

Kommentera inlägget här :