Ojojojoj...

Ja, nu sitter jag här. Myser så där gott som man gör när ljusstakarna är på plats, gardinerna
är uppe och de levande ljusen fladdrar så där lite lagom. Lugnet infinner sig, välbehövligt 
känner jag, efter denna vecka. Nu får advent gärna komma, imorgon tar vi dagen som den
kommer, fast det blir lugnt. Ingen julskyltningspromenad eller så, utan bara mys här hemma.
Kanske blir det att vi bakar vår kaka som vi alltid har i december, kanske får den vänta till
måndag om det dyker upp något annat, vi får se.
 
Jag har sett att ni är ett antal som varit inne här och spanat efter uppdateringar från vår 
lilla tripp och nu tror jag att jag kan sätta ord på våra upplevelser. Det är inte lätt att landa
allt som har hänt och än svårare att få ner i skrift här.
Kan börja med att ni som väntar er svindlande bilder från Islands vackra natur, ja ni får
använda google istället ;) Vädret var verkligen inte det bästa när vi var där. Det regnade
och blåste varje dag, och vid denna tiden på året så är där knappt ljust på dagen. Ja ni 
förstår va, hur ska man få till bilder då ;)
 
Men vi börjar från början tycker jag, det blir så stökigt att börja på mitten ;)
 
 
Ursäkta kvaliten på bilden men det skakade rätt rejält när de körde ;) Här är vi på väg till Landetter.
 
 
Lite fika innan flygningen.
 
Hotellrummet i Reykjavik. En trött kille sysselsätter sig med plattan en stund. Vi gick ut och käkade 
när vi packat upp och sedan rasade vi i säng.
 
 
Måndagmorgon dags för parkourbana på Össur. Linus skulle testa tre olika bonusfötter dessa dagar
och han började med den han brukar ha.
 
 
Det var många olika moment som skulle filmas.
 
 
Därför fick man busa lite med jämna mellanrum.
 
 
Man kunde ju spela tärning, ni ser den långt upp i högra hörnet.
 
 
Det var ett gäng som hela tiden fanns runt oss och kollade, filmade och fixade med det mesta.
 
 
Så här såg det ut när det var som ljusast.
 
 
Några timmar var det så här ljust för att sedan bli mörkt igen.
 
Huvudkontoret på Island.
 
 
Detta möter en i entrén, Össur gör så mycket mer än proteser.
 
När de var nöjda med testet så smet vi iväg, vi fick en chans att hitta på något själva på måndag-
eftermiddag. Vi stack till Blue Lagoon.
 
 
Bildkvalitén är inte den bästa. Det var dimmigt och mörkt men ett sådant magiskt ställe.
 
 
Linus älskade det varma vattnet, ja det gjorde jag och gubben också. Lägg märke till stalkern jag 
har fått med i bild ;)
 
 
För oss lite försiktigare så kunde man gå i vattnet inomhus för att ta sig ut genom dörren längst bort
i bilden. Den gick hela vägen ner i vattnet.
 
 
Det var verkligen en magisk plats.
 
 
Och stor, jisses vilket ställe. Källan var hur stor som helst, man kunde nästan simma vilse där ;)
 
 
Restaurang Lava, där käkade vi innan vi åkte tillbaka till hotellet och fullkomligt rasade i sängarna.
 
 
 
 
 
 
Ja, vi var verkligen avslappnade och lena när vi åkte därifrån.
 
 
Reykjavik var superfint, en mysig stad.
 
 
Det var som sagt var mörkt för det mesta ;)
 
 
 
 
Tisdag och testing av en ny fot. Lite mek för att kamerorna skulle hitta rätt.
 
 
 
Ja arbetsstilen är inte alltid komfortabel ;)
 
 
När testerna var färdiga den förmiddagen så skulle Linus plåtas för katalog och broschyrer för 
bonusfoten. Han fick bowla och busa med ett par supergoa tjejer. Det är så härligt att se, de 
behöver inte kunna samma språk för att kunna komunicera med varandra. Själv blev jag intervjuad
och detta på engelska!!! Ja det gick bra, men kändes hur knäppt som helst ;)
När vi kom tillbaka efter fotograferingen så hade Össurgänget bjudit in några andra barn som 
också hade bonusfötter. De fick busa och de bjöd på pizza och pepparkakor med blåmögelost ;)
 
 
De rev nästan stället ;) De hade superkul, och återigen, utan att kunna prata så kommunicerade
de med varandra med gester och kroppsspråk ;)
 
Behöver jag säga att vi somnade även denna kväll ovaggade.... ;)
 
Ja så hoppsan hejsan så kom sista dagen, vart tog dessa dagarna vägen.
 
 
 
Många låg och satt vid Linus fötter ;) Men han var helt makalös!! Och ja, det var även alla som 
jobbade där.
 
 
Vi tog lite pauser med fotbollsspel.
 
 
Ja, så ville jag ju ha en bild på dem som hade jobbat närmast oss dessa dagarna.....
 
 
Som ni ser så är teaterapan i farten, så många bilder fick slopas..... Ungefär så var det nog för 
den käre fotografen på tisdagen också ;)
 
 
Lite frisbee med Christophe innan bilen kom som skulle ta oss till flygplatsen. 
 
 
Som sagt, mitt på dagen.... Mörkt och regnigt ;) Och då hade även en storm dragit in under 
tisdagsnatten. 
 
 
Titta någon har kastat ut ett hus ;)
 
 
Havet var upproriskt. Funderade på hur det skulle bli att flyga hem....
Ja jag kan väl säga att en "viss" turbulens var det ju.... Jag har inte alls ont av något sånt, men 
Linus tyckte det var väldigt otäckt i början. men han vande sig och sedan blev det lite av Lisebergs-
bana över det istället ;)
Det var några helt otroliga dagar vi hade där. Men skulle jag åka tillbaka så är det definitivt vid en
annan årstid ;) Linus kommentar om Island, mysigt men det luktade ägg överallt :D Vattnet luktade
av svaveln, och det blir ju ägglukt av det ;)
Tusen och åter tusen tack till er alla på Össur, och ett speciellt tack till Jessica som var vår ciceron;)
 
Sedan dess har jag adventpysslat här hemma och försökt varvar ner Linus. Han har ju blivit 
behandlad som en kung och haft ett helt team runt sig hela tiden. Han var mer än dödstrött
så han behövde verkligen ha dessa dagarna till att komma igen på.
 
 
Solen var så härlig att se när vi kom hem!!
 
 
Hoppas ni alla får en mysig advent, och att ni är rädda om varandra!!!
 
Till sist: Behåll alltid hoppet om att saker och ting kan bli bättre!!!
 
Kramar
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Emma

Oj va kul ni verkar ha haft!! Så härligt! :-)
Själv missade jag blue lagoon men får väl hoppas att jag kan resa dit och pröva på det någon annan gång ^^

skriven
#2: Pernilla

Så roligt att få läsa om er resa och så roligt att ni får dela med er av allt för att så småningom hjälpa andra. Härligt!
Här har jag inte hunnit mycket idag. Men, men!
/P

skriven
#3: Melody and M.E

Vilket fint reportage du gjort från er resa! Tack för att du delar med dig! Jag blir så glad så här på söndagsmorgonen av att se Linus leende! Ljuvliga lilla kille, så duktig är han och så go!
Tack också för dina fina ord hos mig, de värmer!
Önskar er alla en riktigt fin första Advent!
Kram M.E

skriven
#4: Åse

så härligt att få läsa om er resa, vilken kämpe Linus är, beundransvärd liten kille. Ha en fin första advent, själv ska jag jobba några timmar innan det är dags för söndagsmys. Kram

skriven
#5: Mona

Vilket äventyr!! Härliga bilder kära syster. Önskar er en härlig första advent ❤️❤️

skriven
#6: bara anna

Åh, Island är magiskt. Vi var där mitt i sommaren och det var fantastiskt. Eftersom vi var på ridsemester så fick vi se väldigt mycket av den underbara naturen där. Vill gärna åka dit igen.
Här tar vi med det väldigt lugnt i dag, skönt.
KRAM

skriven
#7: Ama de casa

Vilken resa!
:-)

Blue Lagoon såg inte alls ut sådär när vi var där på 80-talet. Det fanns inte ens duschar... :-)

Hoppas det blir en bra bonusfot som resultat av detta!

skriven
#8: Ama de casa

Glömde:

Ha en underbar första advent!
:-)

skriven
#9: Kaffehörnan

Wow vad härliga bilder

skriven
#10: Jelena

Spännande resa! Låter som om ni haft några fantastiska dagar, tänk vilka saker som kan hända oss pga en olycka. Som Cassandra skulle ha sagt: vilken tur ni har haft! <3

skriven
#11: Jeanette

Vilken härliga resa ni verkar ha haft, såå kul att läsa om och att se alla fina foton :). Blue Lagoon verkar vara nåt alldeles extra och man hoppas verkligen att själv någon gång få se den "live" :).
Önskar er en mysig 1:a advent och kram till er alla <3

skriven
#12: Karins bloggiblogg

Hallå mitt i advent!
Du skriver så härligt om "er" bonusfot för vad jag kan förstå så är nog hela familjen inblandad i den här foten, kan lätt föreställa mig att andra personer inte skulle vara så positiva som du verkar vara. (hoppas detta tas emot rätt av dig, jag vet ingenting om bakgrunden till foten och självklart hade läget varit ett annat om den inte hade behövts). Det verkar vara helt fantastiska människor ni har mött och sonen verkar också vara en riktigt liten "vitamindos".
Du undrade om månadstavlan jag har och tyvärr så tror jag inte de finns i tryck längre men har man tur så brukar det lösa sig när man minst anar :)
Ha en riktigt härlig adventskväll och tack för Islandsbilderna, Karin

skriven
#13: Karins bloggiblogg

Hejsan igen!
Ja du, nu har jag läst din blogg och om er resa för två år sedan och jag skicka dig den största kramen jag kan uppbringa Karin

skriven

Kommentera inlägget här :