Lugnet.

Vaknar, som vanligt alldeles för tidigt. Smyger mig ur sängen för att inte väcka Linus och 
gubben. Jo Linus han ligger till 99% i vår säng nu igen. Fantomsmärtorna kom tillbaka,
men de verkar klinga av mer och mer. Men det är mycket nog som rör sig i en 6-årings
huvud, tänk så stort allt kan bli, och så liten man kan känna sig. Humörsvängningar som
den värsta pendeln. 
Så jag passar på att njuta när jag får en liten stund på morgonen för mig själv. Zacco 
verkar inte ha någon panik ut precis så jag hamnade här istället.
Funderar över dagen, lägger upp strategin så jag får gjort det jag ska.
Jag älskar sådana här stunder, tyst, mörkt och stilla. Bara jag och mina tankar.
Bläddrade runt lite bland mina bilder och hittade en mapp från början av veckan där jag
inte hade lagt ut en enda bild. Blir så glad av att titta omkring bland dem, tänka på varje 
tillfälle som har fångats i bilden. 
 
 
Dessa knoppar får nog inte möjligheten att visa sig i sin vackraste skrud.
 
 
Zacco har koll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är fyra dagar sedan jag tog dessa bilderna. Jag kan fortfarande känna hur varm och go solen
var den dagen. Alla mina bilder, ja de är min alldeles egna krafkälla. En källa att hämta ny energi 
ur genom att återuppleva de stunderna. 
 
 
 
 
En vacker ros som har hunnit slå ut så här i november. Det känns rätt konstigt får jag säga att 
det fortfarande blommar ute och så är det advent nästa helg. Det stämmer inte riktigt.
 
Nej, nu får det bli en liten promenad ute i mörkret och starta igång kroppen. 
Vill också tacka för er omtanke, här, via sms och på fb. Det är ingen fara med mig, det är bara
min psoriasisartrit som jäklas med mig. Den gillar inte när det blir stressigt och framför allt gillar 
den inte kyla. Ska man må som bäst så är det sol, salta bad och Hakuna Matata som gäller :)
 
Nu blir det lite bloggtorka ett tag, återkommer när vi kommer hem!!!
 
Till sist: När en dörr stängs öppnas en annan. Men ofta ser vi så länge och ångerfullt på den
 
dörr som stängs att vi inte ser den som öppnar sig för oss.
 
Ha det gott!!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Karin

Så nu bär det av till Island! Hoppas ni får "ledig" tid också så ni hinner se lite av ön. Och kameran är väl med ?? Det finns nog en del att fotografera misstänker jag! Låter jobbigt för Linus med smärtorna, hoppas net lugnar sig snart. Och du får allt ta hand om dig du med, förstår att det varit tufft nu... Ha en fantastisk helg, ska bli spännande att höra hur ni haft det!! Kramar

Svar: Ja, och ja vi får se hur mycket det blir med det ;) Givet är kameran med!!Kramen <3
Bjaeren

skriven
#2: Pernilla

Godmorgon!
Morgonstund har guld....
Stämmer ofta ganska bra.
Önskar dej en skön lördag.
/P

skriven
#3: Jeanette

Ha nu en riktigt härlig resa och se till att dela med dig av måånga bilder när ni kommer hem igen :D. Hoppas att det finns plats för egentid också bland alla häftiga äventyr :)

Kram till er alla <3

Svar: Tack, ja vi ska se vad vi kan få till ;)Kramar till er <3
Bjaeren

skriven
#4: LyckligaPraliner

Åhh Island!! Mina drömmars resa. Hoppas ni får det riktigt bra där! Men stackars liten som har fantomsmärtor. Det är ju fruktansvärt att ha det :( Jag önskar så att det blir bra för honom, att foten passar och att han slipper ha ont eller tjorv. Och du med artrit som ställer till det :( Nej fy. Ta hand om er!

Kanske lite uppdatering på insta hinner du med under resan? :)

Kram Ann-Louise

Svar: Kanske kanske blir det nån insta uppdatering ;)Ha det gott!!
Kramen
Bjaeren

skriven
#5: Fröken Foto

Vackra bilder som vanligt ;-) Jasså, du e en Varbergs tjej? Jag också, men inte längre ;-)
Kram kram Malin

skriven
#6: Karins bloggiblogg

Hallå! Men så fina bilder du tar, det är verkligen en härlig senhöst som du har fångat. Gillar den lilla vita killen han såg ju charmig ut och kul att två så olika kan vara kompisar. Ha en riktigt bra och lugn fortsättning på helgen. Ser fram emot dina Islandsbilder, Karin

skriven
#7: Ama de casa

Härliga bilder! Otroligt att det kan blomma sådär en vecka innan första advent :-)

Ha det toppenskönt på Island!

skriven
#8: Pernilla

God Måndag!
Hoppas du fick en skön söndag och bra med sömn.
/P

skriven
#9: Åse

Island, vad spännande en resmål jag aldrig upplevt med gärna skulle. Visst är de där morgnarna med tystheten något speciellt man kan försvinna i sina egna tankar för en stund. Hoppas din psoriasisartrit ger med sig, det har även min äldsta dotter, tufft när skoven kommer. Ha det nu riktigt skönt och njut. Kram Kram

skriven
#10: Queen of Kammebornia

Det är härligt att titta på bilder fyllda av fina minnen. Tack för dina fina ord hos mig som värmer och glädjer. Stor kram!

skriven

Kommentera inlägget här :