Hoho!

Jo, jag lever ;) Jag har inte glömt er heller! Men det har varit liiite mycket så bloggen har
fått stå över några dagar.
Det här skrövet är lite besvärligt just nu, högerhanden har svullnat och är svår att styra,
men det blir säkert bättre snart ;) Därför har jag lite svårt att skriva och också kommentera
hos er tyvärr.
Nikke mår kanon efter operationen, det funkar finfint för honom och det känns så gött!!
Tänker inte dra alla dagarna som har gått, men jag har fått fixat lite i groventrén.
 
Jag har köpt en hylla och en bänk dit för Linus behöver ju få sitta ner när han tar på sig 
skorna.
 
 
Det saknas golvlister och foder ännu... ni vet skomakarns barn osv ;) Men det kommer så småningom.
 
Det har ju också blivit en och annan promenad.
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa får nog ingen chans att mogna färdigt.
 
 
Vädret har ju inte riktigt  varit som man önskar, men det förstås, det kan ju inte fortsätta att vara
kanonväder hela hösten. Ett par dagar här har det varit riktigt höstrusk. 
Ja förresten jag har fått köpt kanonfina julgardiner!! Jag blev så glad när jag hittade precis sådana
jag ville ha. Får sy lite kappor bara, men det är ju snabbt gjort. Har också hittat ett ställe med världens
finaste lavar till tomtelandet ute. Jag älskar denna tiden av planerande inför advent.
Nej nog med jultankar. Igår var jag och min lillsys hos en livscoach och det var minst sagt omtumlande.
Mycket att fundera på efter det besöket får jag säga. 
Omgivningarna var vackra när vi väntade på varandra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några av bilderna ovan har min sys tagit med min kamera ;) Gissa vilka.
 
Idag så har vi ägnat oss åt att klyva ved.
 
 
Vi klyver om den!! Ja den var klyvd för att elda i pannan med och då är bitarna för grova för 
braskaminen. Så härligt nu när vi har gjort en stapel, det är visserligen 8 staplar kvar, men 
tar man lite i taget så varar det ju längre ;)
Linus var ute och busade under tiden, här är riktigt härligt väder idag faktiskt. Framför
allt så blåser det inte. Det har ju annars halvstormat varje dag nu.
 
 
Busen lattjar med innebandyklubban.
 
Gubben har nu börjat på sitt arbete i maskinhallen. Han ska ha semester veckan som kommer för
att blir färdig med isoleringen därute. Ska bli underbart när det är klart!
 
Herregud vilket rörigt inlägg det här blev, men det visar ju bara hur det ser ut på insidan av den
här skallen just nu ;)
 
Favorit i repris: Ser du någon utan ett leende, ge honom/henne ditt ;)
 
Sänder också en tanke till dem som inte finns här hos oss längre, de finns ju för alltid i våra 
hjärtan <3
 
Kramen
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Skönt att höra att allt är bra, fast så var det ju inte. Med handen alltså.
Kvällen här känns precis som du sa, "mossig". Slut från tånaglarna till pannan.
Du, vilken fin bänk. Helt i min smak. Jag är också gift med en snickare. Har vänt i över två år på list vid en förhöjd tröskel till badrummet. Kom på en sak till som jag väntar på. Ett recept, sätt igång skälv. Du ska se att de får eld i......
Jag har ringt från en byggvarohandel en gång. "Du, vilken sort ska det vara...?"
Jisses, jag fick en en
hel hall renoverad i ett naffs.
/P

skriven
#2: Melody and M.E

Så bra du har fått det i hallen, en perfekt bänk! Mannen här byggde en bänk med skåp under, men den blev för hög för barnbarnen. Men tyvärr tycker de den är alldeles lagom att lägga ytterkläderna på istället för att hänga upp dem!
Här har det blivit alldeles för lite promenader de senaste dagarna, regn och rusk gillar inte hundarna. Fortsätter det så här så får det bli motionscykeln!
Önskar dig en fortsatt skön helg och att handen blir bättre!
kram M.E

skriven
#3: Susanne

Härligt att Nikkes op har gått bra!

Hoppas handen blir bättre snart <3

Ha en bra dag
Kram

skriven
#4: Åse

Så skönt att OP gått bra, snygg bänk till hallen det där med skomakarens barn tycker jag mig känna igen... ;-) Här har det äntligen slutat regna i alla fall tillfället. Kram Kram

skriven
#5: bara anna

Livscoach, det låter väldigt spännande. Skulle vara kul att få läsa mer om när handen har frisknat till.

Hallmöblemanget gillar jag verkligen, det skulle jag vilja ha. Var har du köpt det?

KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :