Tänt va det här :)

Helt suverän dag!! När vi väl fått studsat runt och fixat alla klockor så konstaterade
vi att det var väldigt lite vind idag. Jippiiiee, äntligen kan vi få eldat våra enorma 
rishögar som vi har dragit ihop, mor och far har även de samlat i de här högarna.
Så när vi hade varit ute en sista gång och kollat läget vid den tänkta brasan så
var det dax att fixa med slangar för vatten. Ja, slangar och kyla har aldrig varit 
någon god kombination så icke heller idag. Men vi fick knycklat och mekat och 
vips så kom det vatten i den andra änden :D Härligt!!
 
Vi hade ju pratat om detta ett tag med att elda, och mor och far hade mer ris
i sin trädgård som de ville bli av med så vi tog tag i eldningen allihop. Nikke och 
Linus var också med.
 
 
De fixade en fikaplats till oss, för fikan är ju väldigt viktig när man är ute... ;)
 
 
Ser ni dem...
 
Jo, jag såg dem i röken, och för en gång skull nere på backen. Annars tror jag de har klättrat
i vartenda träd de har hittat idag, och jag kan säga att profylaxandningen från förlossningen
den är bra den. Iaf för en mor som ser dem alldeles för högt upp i vissa lägen.... ;)
 
Underbare Nikke har varit med ute hela dagen, och hela tiden har han haft med sig lillebror, utan
att klaga en enda gång!!! Men det är lättare ute, där de kan gå lös.
 
Vi var ute från klockan nio till strax efter fyra, endast med undantag för att hämta lite föda i form 
av fika och mackor. Maten fick korvmos stå för idag;) Man kan ju inte hinna allt.
 
 
 
Zacco har givetvis varit med ute hela dagen också. Lägg märke till en av mina stensamlingar 
bakom honom ;)
 
 
Två nöjda eldningsgeneraler :)
 
När maten var intagen och vi var nyduschade och luktade gott, inte som ett gäng pyromaner,
så tog jag och Zacco oss en sväng för att kolla till brasan. Det var dött som... med andra ord
kan vi sova lugnt inatt.
 
 
Vad vore väl ett inlägg utan mina älskade solbilder ;)
 
 
Ge dig matte, jag vill inte va med på bild, lägg av!!
 
 
Men se vad vi hittade här, en liten tiger hade smugit med oss.
 
 
Vad sysslar du med?? Jag vill inte heller vara med på bild!!
 
 
Så här gullig kan man se ut när man ser att ens pipleksak har följt med på promenaden, snälla 
matte, bara en liten tugga ;)
 
 
 
Ja solen var vackert varmorange ikväll när den dimpade ner.  Kan man hoppas på en lika härlig 
dag imorgon?? Då vankas det nog bio för herrarna i huset, Croodarna står på menyn. Jag står
över denna gången och blir hemma och pysslar med lite papper, visst låter det kul?? Men de har
ju inte åkt ännu, jag kan ju alltid ångra mig, eller göra något helt annat ;)
 
Ja så har vår dag sett ut, helt fantastisk. Har verkligen laddat batterierna till max!!!
 
Nu väntar lite soffhäng och kanske en film.
 
Ha det gott och krama någon, vem som helst!!
 
 

Kommentarer :

#1: LyckligaPraliner

Men så härligt att elda och fika utomhus!! Ljuvligt! Jag älskar eld och doften av den. Kan sitta och stirra in i elden hur länge som helst, nästan :) Det blir så fint när riset är borta. Ordning och reda. Jag brukar röja runt på våren. Ett av mina stora nöjen att "fälla träd". Ris och små träd alltså :)) Men dit är det väldigt länge kvar för oss.

Vilket härligt inlägg!!

KRAM

skriven
#2: Melody

Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft! Sådana där dagar där alla är ute och hjälps åt och barnen kommer igång med egna lekar, är ju de allra bästa!
Här hoppas vi på en dag med lite vårkänslor, även om våren tycks vänta på sig! Man får vara glad för det man får av den varan!
Så får man se upp så man inte blir lurad....
Kram
Melodys matte

skriven
#3: Ama de casa

Det är mysigt att elda på våren :-)

Och jo - idag sken solen på oss också :-)

skriven
#4: Pernilla

Vilken härlig dag. Elda är vår!
/P

skriven

Kommentera inlägget här :