Påsk...

Så blev det påskafton, bara sisådär :) Dagarna har verkligen susat iväg här det sista.
Jag kom hem hel och hållen denna gången iaf från Blåkulla, men rätt sleten ;) Gårdagen
var borta i ett nafs även om den skulle vara låååång. 
 
Studsade upp igår morse och tog en sväng med Zacco, solen hade liiite problem med att
bryta igenom.
 
Hem igen och gjorde färdigt smörgåstårtorna.
 
 
Tjopp tjopp så hade jag slängt ihop dem, gött å bara kunna ta fram till kvällen :)
 
Sen bar det av på fotboll. Denna gången var vi i Veddige och jag kan säga att snön
hängde i luften...
 
 
Min lillsys med familj förärade oss med ett besök på matchen. Och med fanns förstås godingen
Algot :)
 
 
Han har gett underbettet ett ansikte <3
 
 
Ett rikitgt litet yrväder är vad han är :)
 
Ja när GBK hade fått till 7 mål och inte släppt in ett enda så drog vi hem igen. Zacco dammsög
mig fullkomligt då han förstod att jag träffat Algot utan honom!!! Men han fick iaf en promenad 
med matte.
 
 
 
Det fanns fler som ville följa med....
 
Tigern gick på behörigt avstånd från Zacco :)
 
Solen ville inte riktigt vara med igår när jag var ute.
 
 
Så kom då våra gäster, och det blev kortspel och räknespel kvällen lång med mycket skratt :)
 
Upp och hoppa, det är ju påskafton!!! Meen solen vill inte riktigt vara med på mornarna.
 
 
Vi har haft en härlig dag ute. Gubben har tvättat bilarna, mer än välbehövligt!!
 
 
Här är nästan alla mina grabbar samlade, ja alla som bor hemma iaf :)
 
 
Godingen som tvunget måste göra grimaser... ;)
 
 
Men hoppsan där var alla mina grabbar, tom den som inte bor hemma längre :)
 
 
Ja jag smet från andra hållet också och tog kort, men då försvann flera av dem.
 
 
Ni fattar att vi har en hel del att göra va??? :)
 
 
Familjens bergsget :)
 
 
Här ligger man gärna när man har varit ute större delen av dagen och de andra gottar sig med 
fika ;)
 
Jag himmel, det blev ju ett maratoninlägg det här :) Ni som orkat hänga med ända hit vill jag 
önska en riktigt Go och Glá Påsk!!!! Här blir det lugnt och skönt och ev. film ikväll, härligt!
 
Ta det lugnt med äggen och godiset <3

Kommentarer :

#1: Ida

Dom smörgåstårtorna såg inte dåliga ut! Glad påsk Pia! :D <3

Svar: Nej, de var faktiskt rätt goda om jag får säga det själv ;) Synd att du inte hängde med och frossade lite;) Hoppas du mår bättre!! Glömde helt av att skicka med Mikael lite till dig :( Glad påsk på dig !! Kramen<3
Bjaeren

skriven
#2: Ama de casa

Vilka härliga bilder - särskilt den första var urläcker :-)

Glad påsk till dig med :-)

skriven
#3: LyckligaPraliner

Självklart orkade jag hänga med! :)) Hoppas ni har det riktigt gott tillsammans!

Kram

skriven
#4: Pernilla

Shih tzu va?
Där har du en riktig "fulmun" i söt hårig förpackning. Haha! Det en sådan trevlig hundras men med mycket hårskötsel.
/P

Svar: Nja, det är bla shih tzu, men han är en vägkorsning med ett par raser till ;) Ja, gudarna ska veta att han är ett riktigt trasselnystan ;)
Bjaeren

skriven
#5: helene

Fint väder, härligt umgänge och god mat, precis som påsken ska vara. Själva var vi ute och åkte skidor i morse, ja det går fortfarande. Sen fällde vi 3 träd men sen tog vi påsk vi också med god mat och hemlagad glass! Ha det så bra.

skriven

Kommentera inlägget här :