Måndag igen :)

Och det är rätt härligt, just det att det är måndag menar jag. Vardagen är rätt härlig ändå, allt 
går i sin vanliga lunk. I synnerhet efter en sådan här helg som har gått i ett. Det är rätt gött
att titta ut och konstatera att nu är det slätt överallt och gräsfröt ligger där det ska ;) Nu går
vattenspridarna för fullt här så det får en hyfsad blöta direkt. Det doftar så härligt när man 
vattnar, den där daggfriska doften.
 
När vi sett till att Linus kommit med bussen så stack jag och Zacco iväg med pappersförpack-
ningar och slängde dem. Jisses vad man samlar på sig.
Sedan blev det en tur till.....
 
 
... upp i himlen :)
 
 
Vi kunde se långt åt norr.
 
 
Å även åt nordost.
 
 
Söderöver..
 
 
Västerut. Ja som ni säkert redan gissat, ni som varit där så har vi varit på Getterön, 5e vik.
Där fick vi en superhärlig promenad.
 
 
 
 
Härliga former på stenarna.
 
 
Zacco gillar att hoppa omkring på stenarna, fast bäst hade han trivts om han hade fått vara lös.
 
 
En ynklig liten vik den 6e :) Måste det va ;)
 
 
Ja däruppifrån tittade vi ut.
 
Sedan blev det lite handling och allmänt pyssel. Jag har faktiskt försökt ta det lite lugnt idag efter
helgen. Vi hämtade Linus vid bussen tjugo över ett. En trött sådan får jag säga. Det tar att börja
skolan ;)
 
Ikväll är det passande av vattenspridare och sedan blir det tidig binge igen, märlig vana det här ;)
 
Till sist:  Att beklaga sig är som att sitta i en gungstol, man har något att göra men kommer ingen
vart!
 
Kramen
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Minns när vi sådde gräs här, för hundra år sen. Då gick stora flockar med Duvor och åt sig mätta på våra gräsfrön. Det gick ju inte att spring ut i nysådden och skrämma iväg dem, precis.
/P

skriven
#2: Melody and M.E

Ja precis så där är det en del måndagar, man behöver vila sig efter helgen! Själv är jag både trött och hungrig efter denna dag på fjället med 5:2 dieten! I morgon ska jag vila med att jobba och äta ordentligt! Det är bra när man kan sköta jobbet via datorn och telefon och sitta på fjället och njuta samtidigt!
Kram M.E

skriven
#3: Åse

Vilka ljuvliga promenadstråk ni har, klippor och vikar så annorlunda från här, fast det inte är så himla långt emellan. Kram

skriven
#4: Jeanette

Nu har jag läst ikapp och det har allt hänt saker på trädgårdsfronten hos er ser jag. Gräsmattan ser kanon ut och det kommer bli ännu bättre när den blir grön tror jag ;)
Härliga fortsatt somriga bilder Pia, tänk vilken fin och lång sommar vi haft!!

Kram till er alla <3

Svar: Ja du, denna sommaren kan väl ändå ingen klaga på. Jo jag tror också den blir bättre i grönt ;) Kramar
Bjaeren

skriven
#5: Bosse Lidén

Jag blir alltid glad när jag tittar på dina fina bilder. Kram

Svar: Tack :) Kul när man kan glädja någon ;) Kramen
Bjaeren

skriven
#6: Pernilla

Så vackert.
Du är klok som lyssnar på din mage.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :