Fullt ös

Från tidig morgon tills nu har det varit fullt ös, både här och nere vid det
nya huset.
Imorse såg det ut så här:
Och ikväll så här:
Gubben har jobbat hela dagen på garaget, med en hel del hjälp av morfar och ikväll
kom Ingemar och då reste de takstolarna. Jisses vad rediga de är <3
Ja jag och Linus har dragit vårt strå till stacken idag också. Här hemma behövs det
fortfarande städas, ja visst är det konstigt:) och tvättkorgen är konstant gravid.
Så det fick bli ett ryck här hemma och sedan ett städryck i det nya huset också.
Linus skrapar bort morgonens regn från garageplattan.
Gösta gjorde färdigt avloppsanläggningen idag, skönt när man kan sätta bock
i kanten för det.
Idag kom Henrik, hussäljaren, och bjöd på pizza till lunch, hur gulligt som helst.
Sedan gick vi hem och förberedde middagen och bakade en bunke skrubelutter
till snickarna.
Linus hade ont i stumpen och det knät så det fick bli alvedon imorse, men sedan dess
har det varit full fart. Därför blev jag rätt överraskad att han orkade med lek o boll idag.
Men han ville verkligen dit så det var bara att fixa fram grejorna och sticka iväg.
Han orkade inte springa så mycket idag, men huvudsaken är ju att han hänger på.
Väl hemma igen så hade Nikke satt igång middagen, allt var redan fixat men någon ska
ju ha kolla på grejorna. Käk och en dusch sedan hystade jag krigaren i säng, och krigare
kan man nog benämna honom med idag. Vi har haft några riktiga duster, han är så 5 år nu:)
Så fort han sov stack jag och Nikke in och handlade, Mikael var hemma och höll ett öra
mot Linus. Hem och packa upp och sedan stack jag ner med kameran. Förutom det näst
översta så fick jag fångat Nikke och Zacco också.
Vy från vårt nya hus.
Inte så pjåkigt :)
Nu blir det lite plock och imorgon är det dagisdax. Själv ska jag försöka få målat
lite från provburkarna. Lägger ut bild imorgon så kan ni ju också tycka till :)
Heja Sverige!!!! (för er som inte är fotbollsintresserade, så spelar Sverige match
mot Island ikväll:) )

Kommentarer :

#1: Anette

Hej vad det går :)Duktiga ni är allihopa. Kramiz

skriven

Kommentera inlägget här :