Leninbadet

Idag var det dax för Leninbadet med mina systrar. Jag skjutsade iväg Linus
lite extra tidigt till dagis idag och hade stämt träff med dem kl 9.00 på Gästis.
Där började vi med frukostbuffé, å vad det är gött att bara dyka in på en
sån härlig buffé.
Så vi satt och njöt och åt länge och väl. Sedan var det dax för badet.
Ner en trappa och där fanns våra omklädningsrum där det hängde en
badrock och stod ett par tofflor.
Ja sedan gick vi ner till själva badavdelningen.
Här kommer lite bilder, ta dem för vad det är ;) inte optimalt ljus för en
mobiltelefon men ändå :)
Till vänster en sorts fobad och till höger ett fotbad med stenar.
Mina kära systrar i den vanliga bastun, utanför den ett kar med iskallt vatten...
Ångbastu fanns också men man såg inget så därför brydde jag mig inte om
att ta kort :)
Och så då badets höjdpunkt. En superhärlig bassäng med jetstrålar så vattnet
kokade med jämna mellanrum, urskönt!! Hela tiden med Lenin i närheten.
Ja efter en hel förmiddag här så var man så mör och avslappnad att jag gärna
hade haft någon som hämtade mig och körde mig hem så jag kunde lagt mig
och sovit. Men så var det inte.
När vi var färdiga och slappa och goa i kinderna så skildes vi åt, TACK mina
kära systrar för idag <3, och jag gick till banken och lämnade papperen jag
hade fixat tills idag.
Därefter bar det iväg till Tvååker och snabbt in i affären och rafsa åt mig lite
grand för att göra middag på. Därefter så hämtade jag en trött och lycklig
kille som hade varit ute hela dagen på dagis, de hade t.o.m ätit middag ute :)
Hemma igen så busade jag och Linus lite, sedan var det dax för grytorna, ja
ni vet. Men idag blev det sånt där snabbkäk, ibland får man vara lite lat.
Makaroner funkar faktiskt emellanåt :)
När middagen var intagen och disken undan stack jag och Mikael och handlade
på favvostället.
Så nu är jag lagom degig och kylen fylld inför helgen.
Fick förresten en lite mindre chock idag, huset kommer v 21 istället för v 24.
Så nu får vi lägga in en extra växel till. Det som ställde till det lite var att det
var den veckan vi skulle åkt till legoland... Ja så nu får vi ändra på det, men
det löser sig säkert.
Vill bara utfärda en liten varning inför stundande storhelg!!!

Kommentera inlägget här :