Det e mycke nu...

Så kan man väl lugnt sammanfatta det. Det har rullat på i en fart som jag
inte alls är bekväm med. Mycket är positivt men det hjälper tyvärr inte
när man känner att man inte orkar med.
Ja igår så fick jag inte till nåt inlägg, så här kommer lite tillbakablick på
gårdagen också.
Det var dagisdax för Linus och själv stack jag och roade mig hos tandläkaren,
ja roade och roade men det är ju ett nödvändigt ont. Efter det så stack
jag hem och tog en promenad med Zacco i det härliga vädret.
Sen så bar det av in till stan igen och sista mötet på smärtmottagningen.
Ja det var ingen munter redovisning, men det visste jag ju innerst inne
innan. Blev lite besviken att de inte hade mer tips på nya mediciner och
det tog jag med dem. De skulle titta vidare på det lovade de. Jag fick
med mig en dröse papper hem som jag skulle läsa igenom och tycka till
om. Sida upp och sida ner med elände elände eländes elände.
Får hitta lite ork till detta här framöver.
När jag var därinne så hämtade morfar Linus på dagis, och sedan va
mormor och morfar med honom här hemma. Zacco fick ju givetvis
också sällskap då.
Hem igen och fixa käk. Sedan var jag tvungen att försöka koppla ner
en stund i min fåtölj. Kvällen tillbringades på dagis, stämma för 2011.
Låter inte så upplyftande, men det är ett mycket härligt gäng så det
springer snabbt några timmar då.
Å hem igen, och nästa sängen. Nu känner jag mig så där taskigt speedad
att jag inte kan koppla av när jag ska sova heller. Huvudet bara snurrar
av allt som händer runt omkring oss.
Men idag var det en ny orörd dag (nästan). Linus skulle till dagis och jag
stack in till banken. Det var som vanligt ett roligt och givande möte, vi
har en superbra bankkontakt.
Sedan bar det hem och ut med lille voffsingen. Fick till lite vila också
innan jag hämtade Linus på dagis. När vi kör hem så tog jag posten,
där fanns ett brev från kommunen. Nej tänkte jag, vad är det nu de
behöver. Men gissa vad... det var bygglovet. Klappat och klart på en
vecka!!!! Känns som rekord för Varbergs kommun :)
Ja det ena gav det andra, nu drar hela cirkusen igång på allvar. Det
ska bli helt underbart, men fy fan vad jobb här blir ;)
Imorgon är det återigen dagisdax för Linus och själv ska jag gotta mig
med mina systrar på Gästis och Leninbadet. Längtar såååå.

Kommentarer :

#1: Anette

skriven
#2: Anette

du behöver verkligen få relaxa. Ser fram emot morgondagen <3 kramiz

skriven
#3: Jeanette

Åh så skönt det låter. Ha nu en riktigt härlig dag och försök att ladda batterierna.

Kram <3

skriven
#4: Susanne

Hallå där, glöm inte klippa stress-banden emellanåt, försök att bara vara och ta hand om varandra



Kram <3

skriven
#5: Ingrid

Pia, kan vi träffas o prata bygglov? Jag behöver råd....

skriven
#6: Pia

Tack allihop, ja jag vet att man måste varva ner med jämna mellanrum. Men mycket har inte gått att ta bort från almanackan, tyvärr. Det ser bättre ut framöver. Givetvis Ingrid :) Kom ni hit så ska vi titta djupt i glaset,eller papperen menar jag ;) men det brukar hjälpa med lite rödvin till:)

Kramar <3

skriven

Kommentera inlägget här :