Gekås

Hoppsan sa som det kan bli, gårdagen blev hur rörig som helst utan att jag
vet hur det gick till. Vi började med att åka in till habiliteringen där Linus
träffade Elin och Bosse, och jag träffade Rebecka. Som vanligt hur gött
som helst att få ösa ur sig, samt att få tillbaks förklaringarna så att man
kan sortera tankarna i rätt fack. En mycket skön känsla får jag säga.
Linus var som en liten bålgeting hos Elin, han flög runt högt och lågt men
hade varit superduktig när Bosse kom för att testa in den nya hylsan.
Sedan stack vi hem och käkade lite, vilade och kollade film. Toy story
stod på menyn :) rätt skön film!
När vi vilat färdigt så tog vi en snabb fika och satte oss sedan och byggde
lego. Därefter var det grytornas tur... och Linus lockade Nikke att bygga
med honom.
Efter maten så stack jag till Hajen, mitt favvoställe, och shoppade loss :)
Hemma igen så kom det andra roliga momentet efter ett besök på Hajen,
packa in allt.
Maten på plats och jag var helt slut, men jag och gubben satte oss i soffan
och fick snackat själva en stund. Det är inte alltför ofta det händer, och
det finns mycket att dryfta. Därefter rasade jag i säng.
Så idag när jag lämnat Linus på dagis så stack jag iväg till Gekås alldeles
själv. Mycket skönt att gå där, glest med människor och lagom med fynd :)
Hittade skor till Linus men de får åka i retur, de gjorde snygga svarta
märken på golvet... det gillas inte.
Linus hade ont i ryggen idag, inte så konstigt alls. Han har ju trampat och
småsprungit som en tok det sista. Det är ju som träningsvärk för honom.
Ikväll har min käre svåger varit här och målat i trappen och som bonus
så hängde min kära syster och Algot med :) Jag tyckte att jag var lite stel
i nacken så jag lät henne knåda mig en sväng, det kändes som om hon
var igenom till bröstbenen. Men hon rörde mig knappt påstod hon, jojo ;)
Imorgon är det dagisdax igen och jag och Zacco sticker till Valinge och tar
en fika. Efter att gubben jobbat klart så sticker jag och han till Åsa och kollar
in samma hus som vi ska bygga. Det kan ju vara bra att kolla i det utan en
massa möbler och prylar som i visningshusen.
Sköt om er!!!

Kommentarer :

#1: Ingrid

Men du Pia... Hur orkar du vara så positiv? Med kroppen stinn av adrenalin; javisst, det förstår jag. Där har jag ju varit ett tag... Men sen, när det kommer över en, var hittar man då källan till positivitet.

skriven

Kommentera inlägget här :