Den stora metropolen Valinge!

Idag tog vi en skön slapp morgon med en start med att pärla direkt efter
frukost. Linus tycker det är såå roligt att pärla, och nu har de ökat kravet
på dagis till att pärla med mindre pärlor. Så det får vi ta och göra här hemma
också. Idag fick det bli träpärlor och han gjorde ett jättefint halsband som
han ville att jag skulle ha på mig. Han blir så glad eftersom jag använder
hals- och armbanden som han gör :)
Sen var det dax att sticka till dagis, och idag fick Zacco hänga med när
vi körde. Jag och han fortsatte till den stora metropolen Valinge!! Jisses
vilket place, det står aldrig still där :) icke idag heller.
Två torpeder flög omkring på gräsmattan hos syster yster :)
Ja så här kan det bli, i höstas till vänster och idag till höger.
Tänk som det kan bli. Men Algot finner sig i att bli fullkomligt golvad med
jämna mellanrum.
Och så här ser han ut efter bus med kompisen :) råttan till vänster och
Algot till höger.
Behöver jag säga att sys duschade honom när vi kom in... :)
Wilma fick också komma ut en stund, men hon var inte så intresserad av
att busa runt. Bella tittade förbi en stund men även hon tyckte att herrarna
var för sträviga.
När de hade röjt runt och fixat mossrivningen så gick vi in och fick en
efterlängtad kopp kaffe. Vilket oerhört trist säckväder. Solen försökte
tränga igenom men det blev bara lite då och då.
Men var de trötta när vi kom in, nejdå. Visst är det kärlek <3
Ja de är för goa ihop.
Efter en helmysig förmiddag med mycket tjöt så drog vi hemåt igen.
En snabb vända med lite käk, sedan var det dax att hämta hem Linus och
även Nikke som slutade tidigt.
När vi kommit hem så ringde Linus efter mormor och morfar som skulle komma
upp och vara här när jag och gubben skulle sticka och kolla på huset Glenn
höll på att resa.
Så med kaffekoppen i ena handen och med den andra i grytorna så fixade
jag middagen innan jag stack iväg.
Vi fick en mycket bra insyn i vad vi vill göra om när huset dyker upp här,
och kan ni tänka, jag fick rätt i en hel del, Yippiekajyej:)
Det är verkligen drömhuset efter lite förändringar här och där, men inga
stora sådana. Det är ju det lilla som gör det.
Vi kom hem samtidigt som Stefan dök upp för sista strykningen i trappen,
så bra det har blivit, bättre kunde det inte bli :)
Imorgon ska jag och Linus ha en mysförmiddag i stan. Fika och handla lite
gå omkring och mysa.
Så nu blir det fotboll, heja Sverige!!!!

Kommentarer :

#1: Anette

Underbara kort på godingarna ;) Nu e Algot ny duschad o fin :) Antar att Zacco varit rätt lugn i em. Kramiz

skriven

Kommentera inlägget här :