Jag lever... nästan :)

Nja riktigt så illa är det inte, men jag är rätt sliten just nu, därav har bloggen
blivit lidande.
De sista dagarna har verkligen gått i ett jäkla huj. Det blir för mycket att åter-
berätta men i korthet:
Linus och jag var hos Bosse i onsdags och då gjöts en ny hylsa. Vi fick ett rätt
tråkigt besked där, det finns inga "bättre" fötter förrän ca stl. 31-32 så eftersom
Linus har 29 så är det ett tag till innan han får en sådan. Men denna är ingen
sula under iaf så den är inte riktigt så stum.
Efter det åkte vi och köpte en nya grävskopa (sån man sitter på) till Linus och
en nya spade till honom också, en riktig. Den gamla spaden var trasig och
den gamla grävmaskinen är nästintill avrostad under sitsen.
Glada i hågen åkte vi hem med inköpen och efter lite käk och vila så gav vi
oss ut för att prova grejorna.... Efter 6 tag med skopan så släpper den i
svetsarna, men hallå. Vanlig sand. Kan undra vad de hade testat med???
Så det var bara att packa in den och ställa den i lagården till vi kunde åka in
med den igen. Skitprylar!!
Vi körde också ett rejält röj i lagården med mams och paps, och containern
kom så vi kan häva skiten också. Ja sedan var det väldigt tidig läggdags för
mig eftersom jag och lillsys skulle åka till Tyskland och handla på torsdagen.
Så kl 3 torsdag morgon så rullade bilen mot Tyskland och med oss hade vi
digra önskelistor. Lite grann fick de som hade önskat eftersom jag inte orkar
köra någon tung vagn så fick Anette slita desto mer med våra drycker.
Hon var en klippa att ha med sig!! Vi hade en superrolig dag som resulterade
i välfyllda förråd inför sommaren.
Linus var på dagis och har inte haft så ont de sista dagarna, vilket är så skönt.
Allt blir ju så mycket lättare för honom.
Godingen när vi hade varit hos Bosse <3
Så idag har vi tagit en skön slapparmorgon med lite bus och lek. Sedan röjde vi
här hemma innan vi stack till stan. Där lämnade vi tillbaka grävskopan, vi tog
ingen ny för jag tror inte den sorten håller till herrn. Vi letade efter en ny, men
fann tyvärr ingen idag, vi får leta vidare en annan dag. Men vi fick tag på över-
dragsbyxor och en skön jacka, ett gäng tunnare byxor och lite annat smått och
gott som han behövde. Efter det så hade Linus ett önskemål om en milkshake
på Donken så så fick det bli. När den var intagen så stack vi till Bosse och provade
hylsan efter gjutningen, den satt som en smäck!! Så efter en snabb inprovning
så åkte vi till Coop och handlade mat, vi kollade givetvis efter en grävskopa där
också men icke då.
Efter det så stack vi äntligen hem, packa upp och ta lite käk sedan gick vi ut och
tog tag i lagårdseländet. När vi hade varit ute en liten stund så behövde Linus på
toa så då tog vi en snabbfika när vi ändå var inne. Då kom morfar upp och hjälpte
till att slänga skit en sväng.
Jag har forsatt med tidsträning med Linus som jag fick som hemläxa av Rebecka i
måndags. Alltså att han måste leka själv en viss tid tex 45 min innan jag och han
gör något ihop, lite vad vi kommer överens om i ca 15 min. Finns inga exakta tider,
det enda det hela går ut på är att han måste börja leka själv och inte behöva ha
någon annan med sig hela tiden. Det blev ju så i höstas när han verkligen behövde
oss hela tiden, så nu är det bara att kavla upp ärmarna och göra skitjobbet för att
komma tillbaka. Och det går alldeles fanstastiskt bra, visst blir det ljud i skällan
emellanåt, men överlag tycker jag att han börjar bli jätteduktig på att leka själv.
Så det är bara att fortsätta att jobba med det.
Nu har kvällen kommit här och imorgon är det full fart igen på röjandet.
Ha en skön fredagskväll!!!!

Kommentera inlägget här :